Surfinia Trailing Petunia Collection Surfinia Trailing Petunia Collection Surfinia Trailing Petunia Collection Surfinia Trailing Petunia Collection Surfinia Trailing Petunia Collection Surfinia Trailing Petunia Collection
Surfinia Trailing Petunia Collection
Surfinia Trailing Petunia Collection
Surfinia Trailing Petunia Collection
Surfinia Trailing Petunia Collection
Surfinia Trailing Petunia Collection
Surfinia Trailing Petunia Collection
Surfinia Trailing Petunia Collection

Surfinia Trailing Petunia Collection

The best of the best for baskets
Surfinia Trailing Petunia Collection - Rating
  93 Customer Reviews     Read Reviews
Scented / Fragrant
Perfect In Pots
Plant In Shade
Plant In Sunshine
  • Surfinia Petunia produces an unending display of incredible colour from April until October!
  • Bred and developed to produce the biggest, best and longest displays.
  • These trumpet shaped flowers even have a gorgeous sweet fragrance.
  • Vigorous and low maintenance, disease resistant and also very weather resistant.
  • Varieties Included: Surfinia Hot Pink, Surfinia Blue, Surfinia Blood Red, Surfinia Blue Vein
12 Jumbo Plugs - Item: 400078
RRP £12.99
Deal Price £4.99
Save: £8.00 - 61%
Club Price: £4.49 - Save: £0.50   Join Today!
Currently Unavailable

Product Description

'Surfinia' Petunia has been the Number 1 Summer flowering trailing Petunia for over a decade now, such is its ability to produce an unending display of incredible colour from May until October, flowering all along its trailing stems! It has been bred and developed to produce the biggest, best and longest display of any variety and its trumpet shaped flowers even have a gorgeous sweet fragrance. It's no surprise our Customers vote it in their Top 3 every year too with their orders.

On top of its flowering ability, it is also vigorous and low maintenance, disease resistant and also very weather resistant. It is because of all of these positive attributes you see it planted in so many professional displays! Plant 'Surfinia' Petunia in any hanging basket or container with enough height for it to trail (its trails can reach over 90cm (3ft) long!) or even in beds and borders where it will provide a colourful summer ground cover, smothering any weeds that try to grow.

If you would like a truly impressive display this year with a torrent of flowers cascading from your hanging baskets, pick 'Surfinia' Trailing Petunia! Colours included are 3 each of: Surfinia 'Hot Pink' Surfinia 'Blue' Surfinia 'Red' Surfinia 'Blue Vein'

What Is Supplied

Item 400078 supplied as:

Supplied as 12 Jumbo Plug Plants (2.5-3.5cm Diameter) 3 each of the 4 varieties shown. Flowers from May until first frosts in the autumn. Not frost hardy so keep protected until the last frost. Pot on for 3-4weeks before planting.

Plant Information

Planting / Flowering Calendar
Best Time To Plant
When Your Plant Will Flower
Jan Feb Mar Apr May Jun Jul Aug Sep Oct Nov Dec
Fully Grown Plant dimensions (approx)
Plant Dimensions
30cm
60cm

Product Reviews

Product Rating:
Product Rating
Service Rating:
Service Rating
Service:
Didn't have all my items wish they had given me a chance to pick other items in there place as postage cost about half of the order I received. Apart from that the plants arrived in excellent condition and were well packed.
Product:
Excellent condition just waiting on them growing big enough to flower.
Review Submitted: 12/07/2018 - 20:44:25
Product Rating:
Product Rating
Service Rating:
Service Rating
Service:
These were replacement plants. The service was very good.
Product:
Good plants.
Review Submitted: 12/07/2018 - 08:09:43
Product Rating:
Product Rating
Service Rating:
Service Rating
Service:
Very well packaged just a shame whilst in transit they get thrown about so much
Product:
Again packaged well but delivery always has damaged boxes etc. Plugs a little dry but repotting went well
Review Submitted: 07/07/2018 - 12:45:30
Product Rating:
Product Rating
Service Rating:
Service Rating
Prompt delivery but had to go away for few days after so am hoping the plants will be ok when I return!
Review Submitted: 30/06/2018 - 08:03:17
Product Rating:
Product Rating
Service Rating:
Service Rating
Service:
I have tried other online suplyers bu, 'Your Garden' is the best out all, all orders arrived quickly and good quality plants. If you do happen to have an issue with anything they responed quickly and replace or refund I trust them 100% Best there is
Product:
Bought these at a sale price so, a bit late in season so a few havn't made it but I have planted them in pots first so waiting for them to grow on a bit before I put them in baskets. All other orders earlier in season of the same plants are now 'MASSIVE' and given a fantastic display. Last year the same plants flowered right up to middle of October.
Review Submitted: 27/06/2018 - 09:16:28
Product Rating:
Product Rating
Service Rating:
Service Rating
Service:
see below
Product:
The packaging had all burst open and the post office had tried to scoop all the soil and plants back in the packaging, in bad condition on arrival
Review Submitted: 25/06/2018 - 08:09:44
Product Rating:
Product Rating
Service Rating:
Service Rating
Service:
Poor quality plants that do not survive very long or die!
Product:
None of the plants I have received from this company have been good and the surfinas are not looking at all healthy yet all plants i purchase from other companies are fine and the postage is far too expensive!!
Review Submitted: 24/06/2018 - 20:01:28
Product Rating:
Product Rating
Service Rating:
Service Rating
Service:
as expected
Product:
look ok
Review Submitted: 24/06/2018 - 01:39:20
Product Rating:
Product Rating
Service Rating:
Service Rating
Service:
Time, between ordering and delivery is much too long and postage too expensive. I can get plants in good garden centres, locally without the delivery costs and the wait. In fact, I did just that this year and am very happy with my purchases, which are thriving. Customer service is very hit-and-miss. I have experienced both helpful and disinterested advisors.
Product:
These arrived in good condition, although the order was incomplete. The missing plants were replaced but arrived in poor condition. Some had obviously had tops removed to fit in the packaging and, of course are behind the original order, where growth is concerned. I have been ordering from You Garden for several years but several problems with the rest of my order means that I might not be using them in the future.
Review Submitted: 21/06/2018 - 06:48:24
Product Rating:
Product Rating
Service Rating:
Service Rating
Service:
Good service as usual.
Product:
excellent plants, already flowering. Very pleased.
Review Submitted: 19/06/2018 - 22:04:13
Show Less        Show More
Product Rating:
Product Rating
Service Rating:
Service Rating
Service:
EASY PURCHASING SIMPLE WEB SIT WITH VERY GOOD INFO ON WHAT YOUR BUYING
Product:
Bought these cheap in sale but still arived in great condition as are all there plants highly recomeneded.
Review Submitted: 11/06/2018 - 09:35:40
Product Rating:
Product Rating
Service Rating:
Service Rating
Service:
I have used You Garden for years and in previous years would have rated it as excellent but my recent orders have taken too long to arrive. Some orders have been cancelled as not up to standard and my email requests for substitutes were ignored. Following phone calls, the requested substitutes (3) were sent separately, with postage costs each time.
Product:
A bit sad due to packaging and delay in transit. I'm waiting to see how they progress
Review Submitted: 08/06/2018 - 06:56:10
Product Rating:
Product Rating
Service Rating:
Service Rating
very pleased with service
Review Submitted: 02/06/2018 - 11:01:04
Product Rating:
Product Rating
Service Rating:
Service Rating
Service:
Delivery time was not good, their paperwork said that a postal tracking number for the plugs would be provided. Not given. I telephoned the company and was told that if they hadn’t arrived within another three days to let them know.
Product:
Plugs were not in a good condition, however only three had to be discarded. In fairness the weather had been hot during the delivery period
Review Submitted: 28/05/2018 - 04:32:16
Product Rating:
Product Rating
Service Rating:
Service Rating
Slow and steady
Review Submitted: 25/05/2018 - 23:53:09
Product Rating:
Product Rating
Service Rating:
Service Rating
Service:
Very good service and offers
Product:
My petunias were nearly dried out and are not doing well I was a bit disappointed as the products I’ve purchased before have been brilliant
Review Submitted: 18/05/2018 - 06:06:15
Product Rating:
Product Rating
Service Rating:
Service Rating
Service:
Really impressed with condition on arrival
Product:
All planted in baskets and looking hunky dory
Review Submitted: 14/05/2018 - 10:14:32
Product Rating:
Product Rating
Service Rating:
Service Rating
Service:
Always a friendly welcome at the end of the phone and very helpful
Product:
Excellent
Review Submitted: 10/05/2018 - 15:42:31
Product Rating:
Product Rating
Service Rating:
Service Rating
Service:
Good company
Product:
Well packed
Review Submitted: 10/05/2018 - 06:12:16
Product Rating:
Product Rating
Service Rating:
Service Rating
Service:
very good company, packing extremely good
Product:
packed very well
Review Submitted: 10/05/2018 - 13:18:40
Show Less        Show More
Product Rating:
Product Rating
Service Rating:
Service Rating
Usual excellent speedy service
Review Submitted: 08/05/2018 - 08:18:50
Product Rating:
Product Rating
Service Rating:
Service Rating
Service:
Well packaged & arrived in good time.
Product:
Plants were in great condition.
Review Submitted: 04/05/2018 - 17:36:40
Product Rating:
Product Rating
Service Rating:
Service Rating
Service:
You garden supplied good plants.and have a comprehensive catalogue.
Product:
The plants were of good quality and were well packed. However they took three days in transit between despatch and delivery..
Review Submitted: 04/05/2018 - 09:40:38
Product Rating:
Product Rating
Service Rating:
Service Rating
Service:
Bad packaging. Still being delivered upside down because of poor labeling.
Product:
Replacements for badly packed original order. Still placing address label on top of box with the ARROWS indicating THIS WAS UP are on the bottom which means the plants are sideways on inside the box. You Gardens not learning from their mistakes.
Review Submitted: 03/05/2018 - 11:18:42
Product Rating:
Product Rating
Service Rating:
Service Rating
I made my order on Friday but got the confirmation just on Monday and my delivery the other Monday. It took so long.
Review Submitted: 02/05/2018 - 17:04:49
Product Rating:
Product Rating
Service Rating:
Service Rating
mainly good, except that two of the blue petunia were poor specimens and should not have been sent out. they did not survive. The rest of them are making progress.
Review Submitted: 01/05/2018 - 17:54:42
Product Rating:
Product Rating
Service Rating:
Service Rating
Service:
always room for impro
Product:
still grow
Review Submitted: 28/04/2018 - 23:58:30
Product Rating:
Product Rating
Service Rating:
Service Rating
Service:
No markings on delivery box saying which way is up. As a result, the 40 Petunia mini plugs were loose inside.
Product:
Received safely but too early to say how they will perform.
Review Submitted: 23/04/2018 - 20:16:39
Product Rating:
Product Rating
Service Rating:
Service Rating
Service:
This is my third year wuth You Garden which says it all.
Product:
This is my third year with You Garden which saya it all.
Review Submitted: 17/04/2018 - 07:03:38
Product Rating:
Product Rating
Service Rating:
Service Rating
Service:
Very quick delivery and plants well packed. I thought the postage was a little high
Product:
Plants arrived in perfect condition. I am growing them on before planting in baskets but they are very healthy and growing well
Review Submitted: 16/04/2018 - 07:17:20
Show Less        Show More
Product Rating:
Product Rating
Service Rating:
Service Rating
All good from delivery to customer service
Review Submitted: 15/04/2018 - 08:08:01
Product Rating:
Product Rating
Service Rating:
Service Rating
Good service
Review Submitted: 02/04/2018 - 14:10:37
Product Rating:
Product Rating
Service Rating:
Service Rating
Service:
Perfect
Product:
Perfect
Review Submitted: 02/04/2018 - 03:58:19
Product Rating:
Product Rating
Service Rating:
Service Rating
Service:
good
Product:
some were very small don't know if they will take
Review Submitted: 02/04/2018 - 09:41:56
Product Rating:
Product Rating
Service Rating:
Service Rating
Service:
No reply to emails l sent. Not kept informed regarding delay in delivering goods.
Product:
They were suppose to be large enough to plant straight into the garden. Instead they were only tiny & need growing on in trays.
YouGarden Comments
I can confirm that I personally replied to your emails of 01/03 and 07/03 - I'm sorry to hear that you didn't receive these replies. Please check your spam/junk folder in case they have been filtered out erroneously.

The surfinia petunias and potatoes are suitable for planting straight out and don't need to be grown on first.

Chris
Customer Service Executive
Review Submitted: 01/04/2018 - 22:59:28
Product Rating:
Product Rating
Service Rating:
Service Rating
Service:
Excellent service
Product:
Plants very small
YouGarden Comments
Thank you for your feedback - the petunias will be small at this time of year but should start to thrive over the coming weeks.

Chris
Customer Service Executive
Review Submitted: 30/03/2018 - 23:39:46
Product Rating:
Product Rating
Service Rating:
Service Rating
All OK. Someplants were damaged in transit, and these were replaced.
Review Submitted: 31/03/2018 - 08:31:20
Product Rating:
Product Rating
Service Rating:
Service Rating
Service:
Excellent Service and Company held in highest esteem.
Product:
Received promptly with collection being very healthy on receipt. All plants survived.
Review Submitted: 14/03/2018 - 04:54:56
Product Rating:
Product Rating
Service Rating:
Service Rating
Service:
Well packeged
Product:
Posted out the flowers on Thursday did not get until Monday dried up seem to be picking up now
Review Submitted: 01/07/2017 - 14:11:26
Product Rating:
Product Rating
Service Rating:
Service Rating
Service:
telephone call was good and help to fix the problem
Product:
plants where in a bad state I am sorry to say very disappointed
Review Submitted: 17/06/2017 - 09:13:54
Show Less        Show More
Product Rating:
Product Rating
Service Rating:
Service Rating
Service:
Very quick delivery
Product:
Good size but a little dry on arrival
Review Submitted: 04/06/2017 - 17:54:40
Product Rating:
Product Rating
Service Rating:
Service Rating
Service:
excellent service
Product:
These plants were excellent even already had small flowers on them
Review Submitted: 02/06/2017 - 12:10:36
Product Rating:
Product Rating
Service Rating:
Service Rating
Service:
Prompt delivery
Product:
Good quality hopefully they will look wonderful in the hanging baskets
Review Submitted: 28/05/2017 - 12:46:57
Product Rating:
Product Rating
Service Rating:
Service Rating
Service:
Always had good service and very quick delivery.
Plants I have orderd has been very healthy and have grown to healthy mature plants.
Product:
Quick delivery and are all growing very well in the baskets.
Review Submitted: 22/05/2017 - 07:26:26
Product Rating:
Product Rating
Service Rating:
Service Rating
Service:
Very poor service waiting 4 months for delivery of Italian cypress trees bout on Amazon and delivered next day from YouGarden. Why lie?????
Product:
Very weak and stringy looking will not use this company again
Review Submitted: 20/05/2017 - 12:03:09
Product Rating:
Product Rating
Service Rating:
Service Rating
Service:
very helpful telephone ordering service and delivery was much quicker than expected which was a nice surprise.
Product:
Whilst the plugs are very small, they are healthy
Review Submitted: 16/05/2017 - 13:19:39
Product Rating:
Product Rating
Service Rating:
Service Rating
Service:
very good service plants dispatched quick arrived on 07/05
Product:
plants arrived in a very sorry state completely dry in the package they will need a lot of T L C before I can put them out
Review Submitted: 14/05/2017 - 10:36:22
Product Rating:
Product Rating
Service Rating:
Service Rating
Service:
Great company to deal with,plants are always delivered on time
Product:
Well packaged and in good condition
Review Submitted: 08/05/2017 - 09:45:32
Product Rating:
Product Rating
Service Rating:
Service Rating
Service:
Had delivery problems it took eight days from dispatch to arrive
Product:
These did not arrive seem to have got lost from the parcel during transit.
Review Submitted: 05/05/2017 - 11:57:15
Product Rating:
Product Rating
Service Rating:
Service Rating
From the original order one pack of plants was open and the plants were everywhere and damaged. I called immediately and a replacement was sent very quickly. Very impressed with the telephone operators and the service
Review Submitted: 28/04/2017 - 10:14:10
Show Less        Show More
Product Rating:
Product Rating
Service Rating:
Service Rating
Service:
good plants but need growing on
Product:
good plants
Review Submitted: 21/04/2017 - 09:27:10
Product Rating:
Product Rating
Service Rating:
Service Rating
Service:
Good service
Product:
Arrived looking good
Review Submitted: 20/04/2017 - 19:00:23
Product Rating:
Product Rating
Service Rating:
Service Rating
Service:
cant fault your service
Product:
plants were in excellent condition
Review Submitted: 17/04/2017 - 22:02:48
Product Rating:
Product Rating
Service Rating:
Service Rating
Service:
Products were delivered fresh and well package.
Product:
Plants were a god size and fresh.
Review Submitted: 17/04/2017 - 06:30:23
Product Rating:
Product Rating
Service Rating:
Service Rating
Service:
very good presentation
Product:
Lovely looking plants
Review Submitted: 13/04/2017 - 07:42:12
Product Rating:
Product Rating
Service Rating:
Service Rating
Have used You Garden many times and have always been very pleased with products and service!
Review Submitted: 03/04/2017 - 08:15:44
Product Rating:
Product Rating
Service Rating:
Service Rating
Service:
Delivery on time. Good service.
Product:
Plants arrived in good condition
Review Submitted: 30/03/2017 - 06:28:54
Product Rating:
Product Rating
Service Rating:
Service Rating
Service:
Hassle free service.
Product:
Arrived in good,healthy condition,I have potted them up and they are doing fine.
Review Submitted: 30/03/2017 - 12:17:42
Product Rating:
Product Rating
Service Rating:
Service Rating
Service:
very well packed and plants are a good quality
Product:
as above
Review Submitted: 30/03/2017 - 12:07:29
Product Rating:
Product Rating
Service Rating:
Service Rating
Service:
Bad packing
Product:
Mostly good
Review Submitted: 27/03/2017 - 03:20:42
Show Less        Show More
Product Rating:
Product Rating
Service Rating:
Service Rating
Service:
not yet able to plant out
Product:
not yet able to plant out
Review Submitted: 27/03/2017 - 07:46:06
Product Rating:
Product Rating
Service Rating:
Service Rating
Service:
plant in very poor condition replacements still not arrived
Product:
packing to small
YouGarden Comments
Further to my emails, rest assured that your replacement Primula are on their way. A free Day Lily collection shall follow, as compensation for the inconvenience.

Amelia
YouGarden
Review Submitted: 01/07/2016 - 02:16:26
Product Rating:
Product Rating
Service Rating:
Service Rating
Service:
Plug plants where laying in the bottom of the box as the plastic box was open and all plants had dropped out
Product:
They where poor as they had dried and obviously knocked about at the bottom of the box I have put them in water and hopefully they will now respond but they do look weak at the moment
Review Submitted: 24/06/2016 - 11:32:29
Product Rating:
Product Rating
Service Rating:
Service Rating
Service:
Very good
Product:
Plants were weak and nearly past its sell by date
Review Submitted: 15/06/2016 - 06:33:56
Product Rating:
Product Rating
Service Rating:
Service Rating
I have used you garden before and have been very impressed but this time you have left me unhappy. I have sent an email explaining why and has yet I have not received any response.
YouGarden Comments
Thanks again for your order. I am sorry to hear that you are unhappy, however we haven't received an email from you? We'll get the missing gates out in the post to you.

Will
Head of Customer Service
Review Submitted: 15/06/2016 - 16:43:34
Product Rating:
Product Rating
Service Rating:
Service Rating
So far so good, waiting to see the results.
Review Submitted: 15/06/2016 - 07:21:27
Product Rating:
Product Rating
Service Rating:
Service Rating
Service:
See comments below.
Product:
Plants were in very poor health, sizes varied wildly and most were straggly with yellow leaves. I tried to rescue them but only a few survived.
Review Submitted: 15/06/2016 - 07:07:00
Product Rating:
Product Rating
Service Rating:
Service Rating
Service:
Always good quality plants i
Product:
Well pleased with the plants received
Review Submitted: 15/06/2016 - 06:11:10
Product Rating:
Product Rating
Service Rating:
Service Rating
Service:
no
Product:
no
Review Submitted: 14/06/2016 - 07:37:24
Product Rating:
Product Rating
Service Rating:
Service Rating
Service:
RECOMMENDED
Product:
Looking forward to seeing them bloom in my baskets
Review Submitted: 13/06/2016 - 07:57:41
Show Less        Show More
Product Rating:
Product Rating
Service Rating:
Service Rating
Service:
good
Product:
good
Review Submitted: 11/06/2016 - 17:04:02
Product Rating:
Product Rating
Service Rating:
Service Rating
Service:
no probs
Product:
Well packaged
Review Submitted: 09/06/2016 - 12:51:13
Product Rating:
Product Rating
Service Rating:
Service Rating
Service:
Allways had a good delivery and service from them
Product:
good plants
Review Submitted: 08/06/2016 - 21:44:15
Product Rating:
Product Rating
Service Rating:
Service Rating
Service:
pleased with plants I have bought
Product:
in flower looking healthy
Review Submitted: 06/06/2016 - 09:43:59
Product Rating:
Product Rating
Service Rating:
Service Rating
Service:
Very good
Product:
Excellent
Review Submitted: 06/06/2016 - 20:59:51
Product Rating:
Product Rating
Service Rating:
Service Rating
Service:
fantastic company with fantastic products and all at good prices
Product:
all starting to look good we just need some better weather / sun
Review Submitted: 05/06/2016 - 07:31:00
Product Rating:
Product Rating
Service Rating:
Service Rating
Service:
Quick delivery. Ordering easy.
Product:
Plants in good condition but a bit on the small size
YouGarden Comments
We do apologise that your plants were pot bound, though ask that you give them a shot. If you're unhappy with their progress, please don't hesitate to get in touch.

Amelia
YouGarden
Review Submitted: 03/06/2016 - 08:45:51
Product Rating:
Product Rating
Service Rating:
Service Rating
Service:
Excellent service as always
Product:
Top quality plants
Review Submitted: 02/06/2016 - 11:36:55
Product Rating:
Product Rating
Service Rating:
Service Rating
Service:
Service generally good.
Less good is the costly telephone line when one has a query.
Product:
nice healthy plants
Review Submitted: 31/05/2016 - 16:58:47
Product Rating:
Product Rating
Service Rating:
Service Rating
Easy ordering process a goo delivery time
Review Submitted: 29/05/2016 - 06:03:10
Show Less        Show More
Product Rating:
Product Rating
Service Rating:
Service Rating
Plants were not in good condition
YouGarden Comments
Sorry to hear that. We'd be happy to replace - can you send us some photos?

Will
Head of Customer Service
Review Submitted: 27/05/2016 - 11:56:52
Product Rating:
Product Rating
Service Rating:
Service Rating
Service:
Plants arrived promptly and in good condition
Product:
Still growing on but will be stunning in a months time.
Review Submitted: 23/05/2016 - 11:33:22
Product Rating:
Product Rating
Service Rating:
Service Rating
Service:
Nothing to complain about.
Product:
as far as I know, they arrived in perfect condition. If they all 'take' and grow it will be very satisfactory.
Review Submitted: 17/05/2016 - 09:46:49
Product Rating:
Product Rating
Service Rating:
Service Rating
Service:
product as described and delivered in time.
Product:
as described and on time
Review Submitted: 16/05/2016 - 11:24:21
Product Rating:
Product Rating
Service Rating:
Service Rating
Everything received on time many thanks
Review Submitted: 14/05/2016 - 09:06:16
Product Rating:
Product Rating
Service Rating:
Service Rating
you have an offer in the news paper buy one get one free because your a member you put in the code and it cancelled the offer you end up paying full price for 12 plants you phone you garden they tell you should have phone your order pay post and packed we will send your order start of the year ordered potato & tubs ask for strawberry plants got flowers phone up said we will send next order still waiting sorry you have lost a customer
YouGarden Comments
I am very sorry to hear that you are disappointed in our service, however I think we've been entirely reasonable.

Firstly, according to our records you haven't ever ordered strawberries and you did indeed order the freesias. Notwithstanding this, you were informed that we'd be happy to add some strawberries to your next order at no extra cost to you, or alternatively we can send them if you pay just the P&P.

Regarding the "full price" you paid for one of the products, we have previously told you that you need to ensure that you enter the correct offer code when you place your order, in order to get the advertised discount. We'd be happy to refund the difference on this occasion. Please ensure that you enter any promotional codes prior to checking out - any changes in price will show in your 'Basket'.

Will
Head of Customer Service
Review Submitted: 13/05/2016 - 19:51:42
Product Rating:
Product Rating
Service Rating:
Service Rating
Service:
This was my first experience with You Garden. It compares well with other mail order companies
Product:
Plants in good condition and are growing well.
Review Submitted: 06/05/2016 - 16:11:24
Product Rating:
Product Rating
Service Rating:
Service Rating
Service:
They all arrived in excellent condition
Product:
I have planted them in one pot initially and they are doing well
Review Submitted: 04/05/2016 - 21:22:37
Product Rating:
Product Rating
Service Rating:
Service Rating
Service:
Well packed and heathy plants.looking forward to summer show.
Product:
Arrived well packed and heathy. Looking forward to summer display.
Review Submitted: 03/05/2016 - 09:38:51
Product Rating:
Product Rating
Service Rating:
Service Rating
Service:
Good strong plants. Good quick service
Product:
Strong plants very quick service
Review Submitted: 02/05/2016 - 06:37:28
Show Less        Show More
Product Rating:
Product Rating
Service Rating:
Service Rating
Service:
Always an excellent service.
Product:
Plant plugs in excellent condition and all of them growing really well.
Review Submitted: 28/04/2016 - 09:23:21
Product Rating:
Product Rating
Service Rating:
Service Rating
Service:
Prompt Delivery and efficient staff
Product:
First Class plants
Review Submitted: 27/04/2016 - 09:58:06
Product Rating:
Product Rating
Service Rating:
Service Rating
Service:
excellent service
Product:
good plants could send to customer a bit bigger
Review Submitted: 26/04/2016 - 20:14:24
Product Rating:
Product Rating
Service Rating:
Service Rating
Service:
The plants arrived very shortly after ordering, well wrapped, good labelling
Product:
The plants are still quite small and still in an unheated greenhouse but they look healthy and strong. It is snowing today so will wait until May before planting them out
Review Submitted: 26/04/2016 - 13:52:54
Product Rating:
Product Rating
Service Rating:
Service Rating
Service:
good quality plants
Product:
good quality plants
Review Submitted: 22/04/2016 - 08:24:19
Product Rating:
Product Rating
Service Rating:
Service Rating
Service:
Service was good
Product:
Not sure how they will turn out as what a bit surprised at yellow leaves on a few of them, so will wait and see what develops
YouGarden Comments
Let us know how they get on - if you're not completely happy we'll replace.

Will
Head of Customer Service
Review Submitted: 22/04/2016 - 09:12:26
Product Rating:
Product Rating
Service Rating:
Service Rating
Service:
As usual plants arrived very well packed in good time.
Product:
Very sturdy stock.
Review Submitted: 20/04/2016 - 05:53:09
Product Rating:
Product Rating
Service Rating:
Service Rating
Service:
Good service
Product:
Arrived in good condition and are growing well goodservice
Review Submitted: 20/04/2016 - 09:18:12
Product Rating:
Product Rating
Service Rating:
Service Rating
Service:
plants arrived within time frame, polite & friendly service.
Product:
packaging was crushed at side,plants were ok.
Review Submitted: 20/04/2016 - 09:07:45
Product Rating:
Product Rating
Service Rating:
Service Rating
Service:
Always good service. Always despatched on time, and notification were also good
Product:
Too soon to say really. The tiny plugs arrived in a plastic type of case and were pretty squashed up together. I think the case was too small, not enough individual slots to have them all properly in place and so some were packed ontop of each other. Leaves were breaking off. I then followed the instructions of having the plugs in water before putting them into propagators in a warm but light area. After 3 days I noticed yellowing on the leaves and Its bn about 2 weeks and the plugs are stuggling. Still alive but some dont look too good. I hope they make it. I wont buy these small plugs again and next time will wait for jumbo plugs I can plant directly.
Review Submitted: 18/04/2016 - 06:29:24
Show Less        Show More
Product Rating:
Product Rating
Service Rating:
Service Rating
Service:
Purchased from You Garden before always found the service to be excellent and when i have had an issue they resolved it immediately.You Garden are very professional in what they do and i would highly recommend them.
Product:
Product arrived in excellent condition and the plug plants looked very healthy.Will they look excellent in full bloom only time will tell.
Review Submitted: 18/04/2016 - 19:16:57
Product Rating:
Product Rating
Service Rating:
Service Rating
Service:
Good service
Product:
Very good, potted them on for now
Review Submitted: 15/04/2016 - 06:53:12
Product Rating:
Product Rating
Service Rating:
Service Rating
A great service with great plants
Review Submitted: 11/04/2016 - 12:56:33
Product Rating:
Product Rating
Service Rating:
Service Rating
Service:
Good
Product:
Good condition
Review Submitted: 04/04/2016 - 09:07:23
Product Rating:
Product Rating
Service Rating:
Service Rating
Service:
good service plants come when they said they would
Product:
healthy plugs well packed and labelled for each colours
Review Submitted: 01/04/2016 - 13:27:50
Product Rating:
Product Rating
Service Rating:
Service Rating
Service:
Again order arrived on timee
Product:
Plants of the highes standaed and looking very goodin hanging basketsst
Review Submitted: 01/04/2016 - 03:18:27
Product Rating:
Product Rating
Service Rating:
Service Rating
Service:
efficient
Product:
plants arrived healthy and in good condition
Review Submitted: 01/04/2016 - 04:16:55
Product Rating:
Product Rating
Service Rating:
Service Rating
Service:
Plants arrived when expected and in good condition.
Product:
Good bushy plants with bushy root system.
Review Submitted: 01/04/2016 - 10:34:39
Also Bought
We Recommend
Blooming Fast Superior Soluble Fert 50g trial sachet
Blooming Fast Superior Soluble Fert 50g trial sachet - Rating  513 Reviews
Just £2.99
FIND OUT MORE
Currently Unavailable
Jumbo Flowered American Double Fuchsia Collection
Jumbo Flowered American Double Fuchsia Collection - Rating  103 Reviews
Just £6.49
FIND OUT MORE
Currently Unavailable
Begonia 'Super Cascade' Mix
Begonia 'Super Cascade' Mix - Rating  113 Reviews
Just £14.99
FIND OUT MORE
Currently Unavailable
YG Discount Club Yearly Subscription Membership
YG Discount Club Yearly Subscription Membership - Rating  669 Reviews
Just £5.00
FIND OUT MORE
ADD TO BASKET
YG Discount Club 1 Year Membership
YG Discount Club 1 Year Membership - Rating  459 Reviews
Just £10.00
FIND OUT MORE
ADD TO BASKET
Trumpet Lily 'Triumphator'
Trumpet Lily 'Triumphator' - Rating  103 Reviews
Just £2.99
FIND OUT MORE
Currently Unavailable
Blooming Fast Swell Gel & Feed Plus
Blooming Fast Swell Gel & Feed Plus - Rating  19 Reviews
Just £9.99
FIND OUT MORE
ADD TO BASKET
Geranium Rosebud Trailing Collection
Geranium Rosebud Trailing Collection - Rating  56 Reviews
Just £7.49
FIND OUT MORE
Currently Unavailable
Premium Professional Compost
Premium Professional Compost - Rating  236 Reviews
From £7.99
FIND OUT MORE
ADD TO BASKET
Begonia 'Heaven Scent'
Begonia 'Heaven Scent' - Rating  60 Reviews
From £14.99
FIND OUT MORE
Currently Unavailable
Stargazer Lilies
Stargazer Lilies - Rating  28 Reviews
Just £2.99
FIND OUT MORE
Currently Unavailable
Strawberry 'Cambridge Favourite'
Strawberry 'Cambridge Favourite'  - Rating  130 Reviews
Just £6.49
FIND OUT MORE
PRE ORDER
Trailing Begonia 'Illumination Apricot Shades'
Trailing Begonia 'Illumination Apricot Shades' 
 - Rating  45 Reviews
Just £4.99
FIND OUT MORE
Currently Unavailable
Premium Hardy Peony 'Dr Alexander Fleming'
Premium Hardy Peony 'Dr Alexander Fleming' - Rating  96 Reviews
Just £7.99
FIND OUT MORE
Currently Unavailable
15 inch Easy Fill Hanging Baskets
15 inch Easy Fill Hanging Baskets - Rating  46 Reviews
From £12.99
FIND OUT MORE
ADD TO BASKET
Mixed Oriental Lily Bulbs - 10 bulbs
Just £7.99
FIND OUT MORE
Currently Unavailable
Set of 4 x 12' Easy Fill Hanging Baskets
Just £14.99
FIND OUT MORE
Currently Unavailable
Classic Skyscraper Giant Lily Collection
Classic Skyscraper Giant Lily Collection - Rating  26 Reviews
Just £23.97
FIND OUT MORE
Currently Unavailable
Tumbelina Petunia  'Most Fragrant Ever' Collection
Tumbelina Petunia  'Most Fragrant Ever' Collection - Rating  49 Reviews
Just £7.99
FIND OUT MORE
Currently Unavailable
Double Freesias Mixed 50 Corms
Double Freesias Mixed 50 Corms - Rating  19 Reviews
Just £3.99
FIND OUT MORE
Currently Unavailable
Busy Lizzie 'DeZire' Mix
Busy Lizzie 'DeZire' Mix - Rating  63 Reviews
Just £7.99
FIND OUT MORE
Currently Unavailable
The Complete Summer Flowering Bulb Collection
The Complete Summer Flowering Bulb Collection - Rating  53 Reviews
Just £12.49
FIND OUT MORE
Currently Unavailable
Petunia 'Surfinia' Patriotic Collection
Petunia 'Surfinia' Patriotic Collection 
 - Rating  35 Reviews
From £19.99
FIND OUT MORE
Currently Unavailable
Sweet Pea 'Super Scent' Seeds
Sweet Pea 'Super Scent' Seeds - Rating  64 Reviews
Just £9.99
FIND OUT MORE
ADD TO BASKET
Fragrant Trailing Sweet Peas
Fragrant Trailing Sweet Peas - Rating  39 Reviews
From £12.99
FIND OUT MORE
Currently Unavailable
Trailing Hardy Pansy 'Cool Wave'
Trailing Hardy Pansy 'Cool Wave' - Rating  427 Reviews
Just £14.99
FIND OUT MORE
ADD TO BASKET
Complete Hardy Garden Perennial Collection
Complete Hardy Garden Perennial Collection - Rating  159 Reviews
Just £14.99
FIND OUT MORE
Currently Unavailable
Strawberry 'Sweet Colossus'
Strawberry 'Sweet Colossus' - Rating  139 Reviews
From £6.49
FIND OUT MORE
ADD TO BASKET
Patio Standard Roses Collection
Patio Standard Roses Collection - Rating  181 Reviews
Just £19.99
FIND OUT MORE
ADD TO BASKET
Set of 4 Bold & Bright Planters
Just £9.99
FIND OUT MORE
Currently Unavailable
Close Video
FeeFoFeeFo
DOUBLE GUARANTEE TO YOU: more
1. If you're not totally happy with your order, return it within 30 days and we'll replace or refund in full!
2. Should any hardy plant fail to thrive thereafter, we'll replace free of charge - you just pay the P&P
ALL MAJOR PAYMENTS ACCEPTED
Visa Visa Electron Maestro MasterCard Paypal Amazon Payments
Advanced Mail Order Verifone
Back To Top
Surfinia Trailing Petunia Collection
Surfinia Trailing Petunia Collection
12 Jumbo Plugs
Item: 400078
RRP £12.99
Deal Price £4.99
Save: £8.00 - 61%
Currently Unavailable