Hardy Penstemon Collection Hardy Penstemon Collection Hardy Penstemon Collection Hardy Penstemon Collection Hardy Penstemon Collection
Hardy Penstemon Collection
Hardy Penstemon Collection
Hardy Penstemon Collection
Hardy Penstemon Collection
Hardy Penstemon Collection
Hardy Penstemon Collection

Hardy Penstemon Collection

Hardy Penstemon Collection - Rating
  14 Customer Reviews     Read Reviews
Plant In Sunshine
Winter Hardy
RHS Garden Merit
  • Brightly coloured, bell-shaped flowers on short, upright spikes throughout summer and autumn.
  • Superb grown in beds and borders
  • Plant alongside other perennials or among ornamental grasses
  • Displays get bigger and better each year!
  • Supplied as 12 Jumbo plug plants
12 Jumbo Plugs - Item: 480044
Only £12.99
Club Price: £11.69 - Save: £1.30   Join Today!
Currently Unavailable

Product Description

Plant this desirable perennial in a sunny or slightly shaded spot and you can enjoy a succession of brightly coloured bell-shaped flowers that are carried on short, upright spikes throughout summer and into autumn.

Superb grown in beds and borders alongside other perennials or among ornamental grasses, Penstemon likes well-drained soil and forms large clumps in time, rewarding you with even more flowers. Looking after them is easy; occasionally dead-head fading blooms to prolong the display and cover plants with a dry mulch of compost in late autumn to keep roots snug from frost.

Varieties Included: Penstemon Heavenly Blue, Penstemon King George V, Penstemon Snowstorm and  Penstemon Raven

What Is Supplied

Item 480044 supplied as:
Supplied as 12 jumbo plugs (2.5 - 3.5cm diameter), 3 each of the varieties listed.

Plant Information

Planting / Flowering Calendar
Best Time To Plant
When Your Plant Will Flower
Jan Feb Mar Apr May Jun Jul Aug Sep Oct Nov Dec
Fully Grown Plant dimensions (approx)
Plant Dimensions
60cm
40cm

Product Reviews

Product Rating:
Product Rating
Service Rating:
Service Rating
Service:
Negotiated the delivery date from April to June due to holidays.
You Garden came up trumps and met my requested date precisely.
Staff were very helpful and pleasant in arranging this.
Product:
Plants were in excellent condition with plenty of moisture on the roots. Will definitely use You Garden again.
Review Submitted: 28/06/2018 - 05:48:23
Product Rating:
Product Rating
Service Rating:
Service Rating
Plants came in a reasonable time. The carrier threw them around though.
Review Submitted: 13/05/2018 - 06:54:32
Product Rating:
Product Rating
Service Rating:
Service Rating
Service:
Customer service needs considerable improvement
Product:
Very weak plants disappointing overall three of which were long spindly and virtually dead
Review Submitted: 06/05/2018 - 01:38:55
Product Rating:
Product Rating
Service Rating:
Service Rating
Service:
Arrived in really good condition
Product:
Good quality plants
Review Submitted: 07/04/2018 - 23:28:29
Product Rating:
Product Rating
Service Rating:
Service Rating
Service:
Easy web site and good delivery.
Product:
Well packaged and delivered in good condition.
Review Submitted: 27/03/2018 - 10:39:06
Product Rating:
Product Rating
Service Rating:
Service Rating
Service:
Fantastic.Brilliant communication.
Product:
Great plugs.Bigger than expected.
Review Submitted: 19/03/2018 - 14:23:44
Product Rating:
Rating Not Provided
Service Rating:
Service Rating
The order was shipped in multiple parcels and most of it did not arrive on time. They canceled the rest of the order but charged me for very high shipping costs for the part of the order that was sent!
YouGarden Comments
Thank you for your feedback.

I can see that you cancelled the remainder of your order and were refunded for the items & P&P paid. Large bags of compost incur individual P&P supplements, as referenced on our website. These were delivered and therefore the cost of the compost and relevant P&P was not refunded, as you chose not to return these to us.

Chris
Customer Service Executive
Review Submitted: 07/03/2018 - 14:37:31
Product Rating:
Product Rating
Service Rating:
Service Rating
Service:
Very good service from You garden, not too sure about the courier though as I think the rough handling might have caused the damage.
Product:
Two plugs were not in good condition, but after a phone call were replaced.
Review Submitted: 14/07/2017 - 09:58:22
Product Rating:
Product Rating
Service Rating:
Service Rating
Service:
Response is good,& service speedy.
Product:
All arrived in good condition,ready to plant out/pot on.
Review Submitted: 09/07/2017 - 13:26:50
Product Rating:
Product Rating
Service Rating:
Service Rating
Service:
The plants arrived in excellent condition and are thriving in flower beds.
Product:
Excellent conditon
Review Submitted: 01/07/2017 - 10:52:51
Show Less        Show More
Product Rating:
Product Rating
Service Rating:
Service Rating
Service:
Having been a purchaser from several well known plant magazines I'm very pleased to have found one that supplies good quality plants. I will continue to order from you garden you're the best.
Product:
Great plants and packaging just waiting for performance.
Review Submitted: 18/06/2017 - 07:55:01
Product Rating:
Product Rating
Service Rating:
Service Rating
Service:
Would rate Very Good
Product:
Would rate Very Good. Plants arrived in good shape. A little smaller than expected, but they will soon develop
Review Submitted: 16/06/2017 - 13:56:41
Product Rating:
Product Rating
Service Rating:
Service Rating
Service:
Good service
Product:
Health plants
Review Submitted: 14/04/2017 - 06:18:06
Product Rating:
Product Rating
Service Rating:
Service Rating
Service:
Beautifully packed, and the main items in excellent condition, except for the penstemons..see below
Product:
A lot of damping off, some of which had happened before they arrived. only about 50% success rate
Review Submitted: 29/09/2016 - 09:38:04
Product Rating:
Product Rating
Service Rating:
Service Rating
Service:
Do not answer any communications. Have even sent photographers of the dead plants but not had any response.
Product:
90% of the plants arrived dead and shrivelled up. Most had no life at all and the small amount of life in the few others was contained to the first 1cm. Some of the plants had been cut down to 1 cm in height. I am a professional gardener with many years of experience. These service and condition of the plants has to easily be the worse I have ever experienced in all my years as a professional craftsman gardener. If one was to come across theses plants in a garden centre one would not only not purchase them, but would never set foot inside the shop again. Worse plants I have ever come across any fit for the compost heap!
YouGarden Comments
I am afraid that we have not received any communication from you - otherwise we'd have responded promptly.

I am very sorry to hear that you are so disappointed with your order. I see that there was a delay in delivery which almost certainly accounts for the damage. We'd be happy to replace or refund - please let us know which you'd prefer.

Will
Head of Customer Service
Review Submitted: 05/09/2016 - 07:18:38
Product Rating:
Product Rating
Service Rating:
Service Rating
Service:
Such excellent service- I would always go back to this company for further garden requirements.
Product:
Plants arrived in first class condition and are thriving well. Many thanks.
Review Submitted: 30/08/2016 - 23:37:40
Product Rating:
Product Rating
Service Rating:
Service Rating
Service:
The Penstemon plants I ordered did not arrive.
I had to ring and report this - another lot were sent out but
did not arrive for about a week.
Product:
The plants were fine when they did finally arrive
YouGarden Comments
Apologies again for the problem delivering the original order. I am gald that we sorted this promptly for you.

Will
Head of Customer Service
Review Submitted: 25/08/2016 - 12:43:36
Product Rating:
Product Rating
Service Rating:
Service Rating
Service:
They were very good at sending replacements for the missing plants
Product:
They looked rather tired when they arrived and three have died already. The replacement plants were in much better condition on arrival than the original plants
Review Submitted: 24/08/2016 - 09:18:53
Product Rating:
Product Rating
Service Rating:
Service Rating
Very pleased with my plants
Review Submitted: 13/07/2016 - 20:30:51
Product Rating:
Product Rating
Service Rating:
Service Rating
Service:
Quick delivery of undamaged parcel
Product:
Plants in very good condition, planted straight away and flourishing
Review Submitted: 13/07/2016 - 16:39:15
Show Less        Show More
Product Rating:
Product Rating
Service Rating:
Service Rating
Service:
The plants arrived promptly, well-packaged. I need to await the progress of he plants before giving a higher rating.
Product:
The plants looked in good heart when delivered but it's too early to rate them properly as they were plug plants and still quite small.
Review Submitted: 11/07/2016 - 13:52:17
Product Rating:
Product Rating
Service Rating:
Service Rating
Service:
Delivery times were not accurate and so delivery made when we were away.
Product:
Look healthy
YouGarden Comments
Many thanks for ordering with us - we're glad to hear the Penstemons are looking healthy.

We do apologise for the slight delay in transit and any inconvenience caused. For future reference, your dispatch confirmation email contains a tracking link, which can be used to accurately monitor the delivery process.

Amelia
YouGarden
Review Submitted: 01/07/2016 - 07:06:29
Product Rating:
Product Rating
Service Rating:
Service Rating
Service:
The plants came sooner than later which was great,so we planted them straight away.
Product:
The plants were in good condition and packed well and are now sitting proudly in the flower bed.
Review Submitted: 27/06/2016 - 14:11:01
Product Rating:
Product Rating
Service Rating:
Service Rating
All the that I have brought from You Garden have been very pleased
Review Submitted: 24/05/2016 - 06:51:44
Product Rating:
Product Rating
Service Rating:
Service Rating
Good communication and plants arrived in great condition
Review Submitted: 19/04/2016 - 07:41:51
Product Rating:
Product Rating
Service Rating:
Service Rating
Service:
I cannot fault them , staff were efficient and polite when I ordered by phone.
Product:
As these plants were in the box with the cherry tree, I think they had been shaken about a little in transit so did not look their best but after following the instructions on planting and cultivation, they are all fine.
Review Submitted: 15/04/2016 - 04:11:03
Also Bought
We Recommend
The Garden Glamour Rose Collection - 5 bushes
The Garden Glamour Rose Collection - 5 bushes - Rating  10 Reviews
Just £29.99
FIND OUT MORE
ADD TO BASKET
Premium Professional Compost Blend
Premium Professional Compost Blend - Rating  230 Reviews
From £7.99
FIND OUT MORE
ADD TO BASKET
Complete Hardy Fuchsia Collection
Complete Hardy Fuchsia Collection - Rating  244 Reviews
Just £9.99
FIND OUT MORE
ADD TO BASKET
The Ultimate Winter Hardy Shrub Collection
The Ultimate Winter Hardy Shrub Collection - Rating  261 Reviews
Just £14.99
FIND OUT MORE
ADD TO BASKET
Shredded Horse Manure XL
Just £9.99
FIND OUT MORE
ADD TO BASKET
Scented Hardy Devon Pinks
Scented Hardy Devon Pinks - Rating  41 Reviews
Just £9.99
FIND OUT MORE
ADD TO BASKET
English Lavender 'Munstead'
English Lavender 'Munstead'  - Rating  34 Reviews
From £12.00
FIND OUT MORE
ADD TO BASKET
Blooming Fast Superior Soluble Fertiliser 1.25kg
Blooming Fast Superior Soluble Fertiliser 1.25kg - Rating  16 Reviews
From £14.99
FIND OUT MORE
ADD TO BASKET
Pensham Penstemon Collection - 12 large plugs
Pensham Penstemon Collection - 12 large plugs - Rating  88 Reviews
Just £9.99
FIND OUT MORE
ADD TO BASKET
Blooming Fast Superior Soluble Fertiliser
Blooming Fast Superior Soluble Fertiliser - Rating  65 Reviews
From £2.99
FIND OUT MORE
ADD TO BASKET
Sweet Pea 'Super Scent' Seeds
Sweet Pea 'Super Scent' Seeds - Rating  5 Reviews
Just £9.99
FIND OUT MORE
ADD TO BASKET
English Lavender 'Grosso'
English Lavender 'Grosso' 
 - Rating  7 Reviews
Just £12.99
FIND OUT MORE
ADD TO BASKET
Patio Standard Roses Collection
Patio Standard Roses Collection - Rating  163 Reviews
Just £19.99
FIND OUT MORE
ADD TO BASKET
Blooming Fast Swell Gel & Feed Plus
Blooming Fast Swell Gel & Feed Plus - Rating  21 Reviews
Just £9.99
FIND OUT MORE
ADD TO BASKET
'Stella' Cherry Tree
'Stella' Cherry Tree - Rating  142 Reviews
From £14.99
FIND OUT MORE
ADD TO BASKET
Japanese Maple Acer Collection
Japanese Maple Acer Collection - Rating  269 Reviews
From £14.99
FIND OUT MORE
ADD TO BASKET
Premium Professional Compost Blend
Premium Professional Compost Blend - Rating  230 Reviews
From £7.99
FIND OUT MORE
ADD TO BASKET
Blooming Fast Superior Soluble Fertiliser 1.25kg
Blooming Fast Superior Soluble Fertiliser 1.25kg - Rating  16 Reviews
From £14.99
FIND OUT MORE
ADD TO BASKET
Set of 4 Bold & Bright Planters
Set of 4 Bold & Bright Planters - Rating  2 Reviews
Just £9.99
FIND OUT MORE
Currently Unavailable
Pair of Valencia 32cm diameter Planters
Pair of Valencia 32cm diameter Planters - Rating  27 Reviews
From £9.99
FIND OUT MORE
ADD TO BASKET
Close Video
FeeFoFeeFo
DOUBLE GUARANTEE TO YOU: more
1. If you're not totally happy with your order, return it within 30 days and we'll replace or refund in full!
2. Should any hardy plant fail to thrive thereafter, we'll replace free of charge - you just pay the P&P
ALL MAJOR PAYMENTS ACCEPTED
Visa Visa Electron Maestro MasterCard Paypal Amazon Payments
Advanced Mail Order Verifone
Back To Top
Hardy Penstemon Collection
Hardy Penstemon Collection
12 Jumbo Plugs
Item: 480044
Only £12.99
Currently Unavailable