Patio Plum Little Vic Patio Plum Little Vic
Patio Plum Little Vic
Patio Plum Little Vic

Patio Plum 'Little Vic'

Patio Plum 'Little Vic' - Rating
  67 Customer Reviews     Read Reviews
Perfect In Pots
Plant In Sunshine
Winter Hardy
Edible
Easy To Grow
Wildlife Friendly
  • Now everyone can grow the Nation's favourite plum, sweet, juicy Plum 'Victoria'
  • Only ever reaches 1.5M (5ft) tall in 7-10 years, so stays small enough for balconies and patios.
  • Still produces big crops of those iconic red sweet plums in Summer, as well as lovely white blossom
  • For the first time is has been grafted by skilled growers onto a very dwarfing rootstock
  • Supplied as a c. 70cm tall tree, well-branched, to pot any time of year (Dormant in Winter, so no leaves)
4L Potted Tree - Item: 300125
Only £29.99
Club Price: £26.99 - Save: £3.00   Join Today!

Product Description

We are delighted to be able to offer the joys of the nation's favourite Plum 'Victoria', but small enough for EVERY garden! Now anyone can grow juicy, fresh Vics, even on a balcony, terrace or small patio.

Clever fruit tree grower Will Sibley has teamed the ever-popular best-selling 'Victoria' with a very dwarfing and compact new VVA1 rootstock, which removes most of the vigour that can sometiomes be the downfall of plums. It's like someone has shrunk the tree - smaller in every ways, except the fruit, which is just as big and juicy as the normal variety. It still produces lovely pure white spring blossom displays, and is self-fertile, so no other plums needed for fruit - just leave the bees to do their thing!

Perfect in large patio pots (minimum 30cm diameter) for 5 years or so, it produces big, juicy crops of classic red Victoria Plums, yet stays small, manageable and perfect for everyone.

What Is Supplied

Item 300125 supplied as:
Supplied as a grafted patio tree pot grown oin 4L pot, shaped and ready to plant out into garden soil or large pots.

Plant Information

Top Tips

  • Perfect in large pots on a patio - 30cm diameter or larger.
  • Trim longer new shoopts back mid-Summer for better shaped trees
Planting / Flowering Calendar
Best Time To Plant
When Your Plant Will Flower
When Your Plant Will Friut
Jan Feb Mar Apr May Jun Jul Aug Sep Oct Nov Dec
Fully Grown Plant dimensions (approx)
Plant Dimensions
180cm
180cm

Product Reviews

Product Rating:
Product Rating
Service Rating:
Service Rating
Service:
Good service and supplied quickly
Product:
Hope it grows well
Review Submitted: 23/06/2017 - 22:06:53
Product Rating:
Product Rating
Service Rating:
Service Rating
Service:
Top rated. Replaced a plum after 18 months with no hassle. Excellent service.
Product:
Healthy specimen. Well packed. Fast service.
Review Submitted: 17/06/2017 - 04:06:52
Product Rating:
Product Rating
Service Rating:
Service Rating
Service:
Service was fine but advertising misleading, purchased last August, picture showed Plum tree with multiple fruit, very disappointed to have no flowers or fruit on either tree. iIf fruit not expected this should have been mentioned.
Product:
Would not have purchased if I had realised fruit not guaranteed.
Review Submitted: 12/06/2017 - 11:03:40
Product Rating:
Product Rating
Service Rating:
Service Rating
Service:
Prompt
Product:
Good, but one or two shoots had been broken in transit.
Review Submitted: 05/06/2017 - 11:19:48
Product Rating:
Product Rating
Service Rating:
Service Rating
Service:
Dispatched reasonably quickly, was out when the box arrived and the carrier did not follow my instructions as to where it could be left if I was out!
Product:
I think I have received this item, but as it has no label attached it could be anything! The plant itself arrived in good condition apart from being folded over in the box.
Review Submitted: 03/06/2017 - 09:39:22
Product Rating:
Product Rating
Service Rating:
Service Rating
Service:
I'd requested a replacement plum tree and the service received was very good. The tree was dispatched a few days after our return from holiday which was very convenient for us. Thank you.
Product:
I requested a replacement plum tree as ours didn't survive the winter. A healthy tree was received to replace it.
Review Submitted: 01/06/2017 - 05:43:34
Product Rating:
Product Rating
Service Rating:
Service Rating
Service:
Web site was good to use.
Product:
Arrived in good condition and seems to be doing well. (Only in less than a week though.)
Review Submitted: 01/06/2017 - 15:54:19
Product Rating:
Product Rating
Service Rating:
Service Rating
Service:
Very professional and efficient
Product:
Well packed healthy and in good condition.
Review Submitted: 28/05/2017 - 08:53:08
Product Rating:
Rating Not Provided
Service Rating:
Service Rating
plants arrived at the time quoted and in excellent condition
Review Submitted: 26/05/2017 - 08:30:09
Product Rating:
Product Rating
Service Rating:
Service Rating
Service:
everything went really smoothly with no problems at all
Product:
Looks good and planted. Have to wait to see how it does
Review Submitted: 22/05/2017 - 04:55:51
Show Less        Show More
Product Rating:
Product Rating
Service Rating:
Service Rating
Service:
they made a mistake in my order, but rectified it quickly with no cost to me.
Product:
apparently healthy young tree. cannot comment on usefulness until it fruits next year.
Review Submitted: 22/05/2017 - 12:11:47
Product Rating:
Product Rating
Service Rating:
Service Rating
The tree's arrived safely. well packaged. undamaged. and growing well, in fact "Little Vic" has some flowers, so all is well. Many thanks P
Review Submitted: 22/05/2017 - 21:15:46
Product Rating:
Product Rating
Service Rating:
Service Rating
I am disappointed with the premium price phone number, would it not be a good idea to let YG Club members have a standard rate phone number.
Review Submitted: 21/05/2017 - 09:27:52
Product Rating:
Product Rating
Service Rating:
Service Rating
Prompt delivery and reasonably well packaged.
Review Submitted: 15/05/2017 - 16:52:52
Product Rating:
Product Rating
Service Rating:
Service Rating
Service:
delivered in time
Product:
Packaging could have been better as the potted plant was 'rattling' about inside, arrived with slight damage but acceptable condition.
Review Submitted: 14/05/2017 - 20:47:11
Product Rating:
Product Rating
Service Rating:
Service Rating
Service:
Good
Product:
Sorry to be so negative, but I definitely have an issue with the way their plants/trees are packed. No care seems to be taken when packing the items and 2 of my trees were severely damaged with branches broken or just hanging on for dear life. The plum tree has been replaced, but I'm not sure if I can nurture the poor little cherry back to its former self. Much more care and sensitivity is needed - these are living plants and need more respect than they are getting.
Review Submitted: 13/05/2017 - 12:34:33
Product Rating:
Product Rating
Service Rating:
Service Rating
Service:
Top class service
Product:
Looks very healthy, but obviously has not fruited yet.
Review Submitted: 13/05/2017 - 08:55:04
Product Rating:
Product Rating
Service Rating:
Service Rating
Service:
Arrived on time, Very well packaged and in excellent condition.
Product:
Looks good. In leaf and appears well looked after.
Review Submitted: 11/05/2017 - 08:15:41
Product Rating:
Product Rating
Service Rating:
Service Rating
Service:
The actual plant is o.k ,but I was lucky it was still alive as the van driver could not find where I lived!!
Product:
As above ,going on from there TheYodel driver kept it at home in a box for 4 days !! Until I had to explain where I lived. Nothing difficult ,as I get numerous deliveries from other firms.
Review Submitted: 11/05/2017 - 06:41:23
Product Rating:
Rating Not Provided
Service Rating:
Service Rating
If I had actually received the purchases made before receiving this survey it would be better?
Review Submitted: 07/05/2017 - 07:16:56
Show Less        Show More
Product Rating:
Rating Not Provided
Service Rating:
Service Rating
Service:
Good customer service - quick response to e-mail regarding prices and arrived quickly.
VERY poor packaging - 4 trees in 4/4.5 litre pots were just loose in a long cardboard box. Branches were broken as the pots slid around in the box and as the box was put down on the long side (obvious a carrier would not be able to carry it upright even if it had been labelled to do so). Two pots were damaged possibly because they were banging against each other. Even if protection was not put round the branches it would have helped if the pots had been taped together (and possibly the four stems fastened together) so they could not move against each other, then fastened into the box with e.g.card/tape/tie wrap so they could not move around in the box.
Product:
Branches and leaves broken in transit but should recover in time. Small but reasonable size for pot. One pruned in ungainly manner and supported by a cane which had been bent to accommodate this.
Review Submitted: 07/05/2017 - 07:19:57
Product Rating:
Product Rating
Service Rating:
Service Rating
Service:
I found the service good it was left as requested at back.
Product:
When opened it did not look to good but having ordered at least a dozen times before u have to give it over night and a drink to recover from being in the box and away you go it is now absolutely fab.
Review Submitted: 05/05/2017 - 10:23:36
Product Rating:
Product Rating
Service Rating:
Service Rating
Service:
The plants I have had have been excellent especially the spring bulbs lovely colours packaged just right
Product:
Very good condition when recieved very fresh picked up straight away
Review Submitted: 05/05/2017 - 07:06:55
Product Rating:
Product Rating
Service Rating:
Service Rating
Service:
Very good service and fast pleased with my purchase It was very well packed
Product:
Looking good after a few days
Review Submitted: 05/05/2017 - 19:27:37
Product Rating:
Product Rating
Service Rating:
Service Rating
Service:
It looks good but it only came today
Product:
I
Review Submitted: 02/05/2017 - 18:49:18
Product Rating:
Product Rating
Service Rating:
Service Rating
Service:
Prompt delivery packaged well
Product:
Appears to be very healthy
Review Submitted: 29/04/2017 - 05:28:16
Product Rating:
Product Rating
Service Rating:
Service Rating
Service:
Great choice & excellent service as always
Product:
Really good plant. Well packaged
Review Submitted: 21/04/2017 - 10:26:13
Product Rating:
Product Rating
Service Rating:
Service Rating
Service:
Packaging damaged, plant broken, tie missing. Delivery company had box upside despite "this way up sign". Small tree not secure within large box.
Product:
Branch broken
Review Submitted: 17/04/2017 - 15:05:57
Product Rating:
Product Rating
Service Rating:
Service Rating
Service:
It was unfortunate that the wrong product was delivered twice. However the error was dealt with speedily and customer service was excellent.
Product:
Arrived looking healthy.
Review Submitted: 08/04/2017 - 05:44:50
Product Rating:
Product Rating
Service Rating:
Service Rating
Service:
nicely packaged and arrived pretty quick
Product:
a little damaged on receipt one or two branches broken but not enough of a problem to return
Review Submitted: 05/03/2017 - 16:14:01
Show Less        Show More
Product Rating:
Product Rating
Service Rating:
Service Rating
goods received in excellent condition and well packed
Review Submitted: 01/03/2017 - 21:31:23
Product Rating:
Product Rating
Service Rating:
Service Rating
Delivery co used were very poor, leaving the plants on our doorstep and we were not there for 4 days therefore advertising there was no one at home. Tried to discuss this with them but they did not want to know. This co or yourselves should have discussed with us for a delivery date. Do not use this company in the future they do not provide a good service which comes back to you.
YouGarden Comments
I am really sorry to hear that.
I have contacted our courier and they have opened and investigation into why this happened. They should have some information for me in the next couple of days. I will contact you straight away once they give me an update.

Once again, I’m really sorry for any inconvenience and if you have any more questions please feel free to ask. Please do not feel that after this unfortunate delivery experience you should no longer use us!

Katy Rogers
Customer Service Assistant
Review Submitted: 25/02/2017 - 17:54:33
Product Rating:
Product Rating
Service Rating:
Service Rating
Service:
excellent service,very polite and helpful.
Product:
quality goods, well packed,looking forward to good crop.
Review Submitted: 04/02/2017 - 08:34:39
Product Rating:
Rating Not Provided
Service Rating:
Service Rating
very quick service after order placed (almost too quick!) Plant well packed
Review Submitted: 17/12/2016 - 17:57:48
Product Rating:
Rating Not Provided
Service Rating:
Service Rating
Service:
Left outside front door for anyone to see.I asked for it to be left in car port .Took longer to arrive than the stated 10 days.
Product:
I thought the container would be bigger i.e. It didn't seem 4 litres I would have liked precise instructions on how to plant,care for my tree rather than very general information. I will not know if the tree is healthy till the spring,It looks ok now but difficult to tell
Review Submitted: 09/12/2016 - 13:56:32
Product Rating:
Product Rating
Service Rating:
Service Rating
Delivered promptly. Well packaged.
Review Submitted: 08/12/2016 - 07:14:17
Product Rating:
Product Rating
Service Rating:
Service Rating
Service:
Ordering easy, delivery well packed and arrived in a good time.
Product:
Good sized healthy plant. Very pleased.
Review Submitted: 25/11/2016 - 11:36:23
Product Rating:
Rating Not Provided
Service Rating:
Service Rating
Service:
Very good and quick service.
Product:
The tree was very well packed for the long journey from You Garden. However when it reached Exeter some small twigs were broken. Perhaps a bit more packing on both sides of the tree will help to stop it moving in the box. We now look forward to spring blossom and hopefully some fruit in the autumn. Thanks
Review Submitted: 21/11/2016 - 10:13:22
Product Rating:
Product Rating
Service Rating:
Service Rating
No complaint
Review Submitted: 21/11/2016 - 10:06:10
Product Rating:
Product Rating
Service Rating:
Service Rating
Service:
Overall very pleased. Arrived at the time they said, packaging was very good. Each tree individually packed and they were secure (although the delivery man had used holes in the box to carry and it was ripped. The plastic tape still held it together).
Product:
Seems in good condition. Quite small but not had a patio plum before so maybe this is normal. Soil in pot looks in good condition.

Packaging was very good.
Review Submitted: 14/11/2016 - 08:45:22
Show Less        Show More
Product Rating:
Product Rating
Service Rating:
Service Rating
Service:
Fruit trees carefully packaged and well grown. Healthu root systems and grafts.
Product:
Small patio tree, healthy roots and graft
Review Submitted: 31/10/2016 - 08:27:40
Product Rating:
Rating Not Provided
Service Rating:
Service Rating
Service:
one comment about a product
I puirchased a plug pack of Osteospermum(hope spelling)ok
when they arrived 6 seemed to have suffered as it had been a hot period.I did send an e-mail saying that six where not good & sent a piocture I was advised that they should recover I had repotted them all straight away but the six poor ones did not recover.
Product:
tree potted into one of the You Garden tubs trimmed a little bit off damaged twigs
put a stake in with the Little Vic so here is hoping.
Review Submitted: 20/10/2016 - 10:19:28
Product Rating:
Product Rating
Service Rating:
Service Rating
Service:
I love the Strawberry 'Growin-Pods' I will buying some more to plant to flowers
Product:
Thank you for help getting my plum Little Vic sorted
Review Submitted: 16/10/2016 - 19:21:37
Product Rating:
Product Rating
Service Rating:
Service Rating
Excellent plants and service. Can recommend
Review Submitted: 11/10/2016 - 06:45:24
Product Rating:
Product Rating
Service Rating:
Service Rating
Service:
Very well packed and no damage.
Product:
Nice little tree, I'm looking forward to seeing how it performs.
Review Submitted: 11/10/2016 - 12:16:37
Product Rating:
Product Rating
Service Rating:
Service Rating
Service:
Very pleased with the speed of delivery after order was placed.
Product:
Plant looks in good condition, packaging of the plant was very good.
Review Submitted: 22/09/2016 - 21:54:21
Product Rating:
Product Rating
Service Rating:
Service Rating
You garden is a very good company with excellent customer service. Plants they have delivered are healthy and they were delivered in a secure packaging. I would buy plants only with them and have recommended it to my friends and family as well.
Review Submitted: 13/09/2016 - 06:18:55
Product Rating:
Product Rating
Service Rating:
Service Rating
Service:
The plants looked healthy and one plant had new buds on it. I hope there will soon be new growth on the other
Product:
The plants arrived when I was led to expect them.
Review Submitted: 13/09/2016 - 08:38:11
Product Rating:
Product Rating
Service Rating:
Service Rating
Service:
Trees arrived as scheduled.
Product:
Bark damaged below graft line. Reported to you garden Tree not labelled.
YouGarden Comments
Good Afternoon June, I am sorry to hear about your damaged Plum tree. Please send us some images for us to send to our nursery manager and we shall then send you a replacement tree FOC!

Katy Rogers
Customer Service Assistant
Review Submitted: 13/09/2016 - 09:32:32
Product Rating:
Product Rating
Service Rating:
Service Rating
Service:
The original item was poor. The company kept saying it was weather damage even after I contacted the RHS who confirmed that it was pest or disease. Eventually a replacement was offered
Product:
The original item was in poor condition. The replacement is much better
Review Submitted: 08/09/2016 - 07:28:47
Show Less        Show More
Product Rating:
Product Rating
Service Rating:
Service Rating
Service:
Fine.
Product:
Fine
Review Submitted: 08/09/2016 - 04:59:09
Product Rating:
Product Rating
Service Rating:
Service Rating
I ordered 2 trees and two pots (advertised as a pair) and some soil. The first package had the compost only, the second had one pot and one tree and the third had just a tree. Despite several emails I have still not received the second pot. If I had known your company would be using Yodel as a delivery service I would not have ordered anything. They are notoriously unreliable and will lie to save their dwindling reputation.
YouGarden Comments
I am sorry to hear that you are unhappy with your order.

You ordered two potted trees (not advertised as a pair) and the pots and compost. As explained previously by my colleague and detailed on our website, compost is always sent separately due to the size and weight of the bag.

We are very sorry that some of your original order was missing and have resolved this for you.

Will
Head of Customer Service
Review Submitted: 08/09/2016 - 09:26:30
Product Rating:
Product Rating
Service Rating:
Service Rating
Service:
Good service. Arrived promptly and in good condition.
Product:
Looks good, arrived in good condition. It is a gift so will have to await feedback.
Review Submitted: 20/08/2016 - 08:34:51
Product Rating:
Product Rating
Service Rating:
Service Rating
Service:
Very fast delivery and very helpful instructions with plants. Will definitely use again.
Product:
Fab little tree growing well in a pot
Review Submitted: 17/08/2016 - 15:07:04
Product Rating:
Product Rating
Service Rating:
Service Rating
Service:
Good.Thats why I come back
Product:
Good
Review Submitted: 17/08/2016 - 09:57:18
Product Rating:
Product Rating
Service Rating:
Service Rating
Service:
The plant was beautifully packaged and arrived speedily in excellent condition
Product:
The plant looked healthy and strong but the leaves looked very 'holey' (a note provided explained why) but as I was giving it as a gift it left me a little disappointed with its appearance. It would have been helpful to have been given this information at the buying stage. I was also disappointed that there was no proper label for the plant with care instructions for me to give with the gift - I had to make my own!
Review Submitted: 17/08/2016 - 06:48:56
Product Rating:
Product Rating
Service Rating:
Service Rating
Service:
Beautifully packed and potted, delivered very quickly.
Product:
It is now in a large patio pot looking very happy and I can't wait for some plums maybe next year. I would be happy for some tips on pruning and any other care. Thanks.
Review Submitted: 16/08/2016 - 11:24:09
Product Rating:
Product Rating
Service Rating:
Service Rating
Service:
Excellent delivery only a few days from placing my order!
Product:
It looks a very good specimen and i transfered it straight away to a large tub.
I'm looking forward to having delicious fruit in the future.
Review Submitted: 16/08/2016 - 10:47:33
Product Rating:
Product Rating
Service Rating:
Service Rating
Service:
Very prompt.
Product:
Good condition.
Of course, the final test is how it flourishes from now on.
Review Submitted: 16/08/2016 - 11:46:49
Product Rating:
Product Rating
Service Rating:
Service Rating
Service:
Good delivery time and packaging
Product:
Tree arrived in good condition and is now enjoying!! the abysmal summer weather in the Highlands.
Review Submitted: 12/08/2016 - 09:56:47
Show Less        Show More
Product Rating:
Product Rating
Service Rating:
Service Rating
Service:
No problems.
Product:
It arrived in great time and in good condition, left as requested on doorstep. Thanks!
Review Submitted: 11/08/2016 - 14:21:51
Product Rating:
Product Rating
Service Rating:
Service Rating
Service:
Quick delivery of a well packed plant.
Product:
A good plant, though it looked a bit sorry for itself because of many holes in the leaves and a broken branch. I am sure it will be fine though.
Review Submitted: 11/08/2016 - 05:13:42
Product Rating:
Product Rating
Service Rating:
Service Rating
Service:
Very good service, prompt delivery, and if there are any issues relating to quality they are very quickly resolved.
Product:
Arrived in good condition and flourishing well
Review Submitted: 11/08/2016 - 09:10:29
Product Rating:
Product Rating
Service Rating:
Service Rating
Service:
Helpful and courteous
Product:
Delivered promptly and excellently packed - Appears to be Fine !!
Review Submitted: 10/08/2016 - 11:36:49
Product Rating:
Product Rating
Service Rating:
Service Rating
Service:
Prompt delivery, well packaged.
Product:
Looks fine, but will be a couple of years before we see the 'fruits'!
Review Submitted: 10/08/2016 - 16:04:58
Product Rating:
Product Rating
Service Rating:
Service Rating
Service:
Good service
Product:
Still growing so that's a plus
Review Submitted: 04/08/2016 - 15:26:46
Product Rating:
Product Rating
Service Rating:
Service Rating
Service:
First tree arrived with something wrong with the leaves. After emailing with a photo it was replaced without question.
Product:
It's growing!!!
Review Submitted: 01/08/2016 - 18:06:02
Product Rating:
Product Rating
Service Rating:
Service Rating
Service:
Fast response with good communication.
Product:
Product arrived well packed in good condition.
Review Submitted: 27/07/2016 - 05:18:40
Product Rating:
Product Rating
Service Rating:
Service Rating
Service:
have always received good service
Product:
Have been pleased with the plants i have ordered
Review Submitted: 26/07/2016 - 10:46:14
Product Rating:
Product Rating
Service Rating:
Service Rating
Service:
Prompt
Product:
Waiting for a plum but the tree is fine.
Review Submitted: 13/07/2016 - 20:15:13
Show Less        Show More
Product Rating:
Product Rating
Service Rating:
Service Rating
Service:
:-)
Product:
:-)
Review Submitted: 29/06/2016 - 20:52:45
Product Rating:
Product Rating
Service Rating:
Service Rating
Service:
Had a tree die replaced with no fuss just paid postage
Product:
Arrived in good condition hope it survives only time will tell
Review Submitted: 28/06/2016 - 16:00:06
Product Rating:
Rating Not Provided
Service Rating:
Service Rating
Ordered a little vic plum tree what we were not told in the advertisment was that they dont give fruit only every 2 to 3 years we bought a miature apple tree year before from a company they explained everything and we get a crop every year.
We would have bought a different minature tree if we had known.
Review Submitted: 24/06/2016 - 05:21:11
Product Rating:
Product Rating
Service Rating:
Service Rating
Service:
i asked for a certain date of delivery and received both products within 72 hours. Excellent service.
Product:
looks very healthy
Review Submitted: 13/06/2016 - 20:17:07
Product Rating:
Product Rating
Service Rating:
Service Rating
Service:
My order arrived within the time stated and was well boxed.
Product:
Very pleased with my new plum trees, I even have a few plums growing on them!
Review Submitted: 10/06/2016 - 04:13:26
Product Rating:
Product Rating
Service Rating:
Service Rating
Service:
Informed in advance about dates.
Product:
Healthy looking tree.
YouGarden Comments
We're grateful that you'll give this tree a chance; please do let us know if it fails to thrive.

Thank you for your custom.

Amelia
YouGarden
Review Submitted: 08/06/2016 - 06:29:16
Product Rating:
Product Rating
Service Rating:
Service Rating
Service:
Good customer relations but failed in packaging of product. Room for improvement. Unlikely to use this company again.
Product:
Poor packaging leading to damaged tree.
YouGarden Comments
Sorry to hear that your package was damaged. We'd be happy to replace the damaged tree.

Will
Head of Customer Service
Review Submitted: 31/05/2016 - 17:38:02
Product Rating:
Product Rating
Service Rating:
Service Rating
Service:
Very impressed with service and company especially as this was my first order
Product:
Very pleased with my plum tree
Review Submitted: 22/05/2016 - 20:20:35
Product Rating:
Product Rating
Service Rating:
Service Rating
Service:
good service
Product:
looks in good condition even have the start of a plum
Review Submitted: 16/05/2016 - 06:38:06
Product Rating:
Product Rating
Service Rating:
Service Rating
Service:
they do what it says on the can , excellent
Product:
all doing very well indeed
Review Submitted: 10/05/2016 - 17:19:28
Show Less        Show More
Product Rating:
Product Rating
Service Rating:
Service Rating
Service:
Good service
Product:
Nice little tree. Now planted in a pot and growing well
Review Submitted: 10/05/2016 - 17:28:14
Product Rating:
Product Rating
Service Rating:
Service Rating
Service:
It arrived safely beautifully packed in a box.
Product:
The little bush looks fine at the moment and is safely planted in a pot. Thank you.
YouGarden Comments
Excellent... Thank you again for your order!

Will
Head of Customer Service
Review Submitted: 10/05/2016 - 09:12:15
Product Rating:
Product Rating
Service Rating:
Service Rating
Excellent service and delivery.
Review Submitted: 04/05/2016 - 14:44:31
Product Rating:
Rating Not Provided
Service Rating:
Service Rating
Confusing discount offers
YouGarden Comments
Sorry to hear that you found our offers confusing. We're only a phone call/email away if you need any help in future!

Will
Head of Customer Service
Review Submitted: 02/05/2016 - 19:04:52
Product Rating:
Product Rating
Service Rating:
Service Rating
Service:
Always good & professional dispatched plants quick.
Product:
A nice healthy plant.
Review Submitted: 29/04/2016 - 09:34:48
Product Rating:
Product Rating
Service Rating:
Service Rating
Service:
The service was extremely prompt and the tree arrived in good condition
Product:
The Little Vic is thriving nicely
Review Submitted: 24/04/2016 - 18:48:05
Product Rating:
Product Rating
Service Rating:
Service Rating
Service:
Good service, prompt delivery, good quality plants.
Product:
Tree arrived in a pot and in good dormant condition.
Review Submitted: 22/04/2016 - 14:02:23
Product Rating:
Product Rating
Service Rating:
Service Rating
Service:
The courier had damaged one of the plants in my order, when I contacted you garden it was replaced by return post.. I am so impressed that I intend to join their garden club.
Product:
This was the replacement plant for the original damaged plant and was excellent quality.
Review Submitted: 18/04/2016 - 21:32:59
Product Rating:
Product Rating
Service Rating:
Service Rating
Service:
Excellent service and quick delivery time.
Product:
Plant looking healthy and leaves shooting already (2 weeks after arrival) can't wait to see the blossom and hopefully some fruit.
Review Submitted: 18/04/2016 - 13:38:33
Product Rating:
Product Rating
Service Rating:
Service Rating
First order went missing- replacement came without question and very quickly.
Review Submitted: 15/04/2016 - 12:13:07
Show Less        Show More
Product Rating:
Product Rating
Service Rating:
Service Rating
Service:
Prompt delivery, item as described
Product:
Arrived in good condition.
Review Submitted: 13/04/2016 - 14:18:23
Product Rating:
Product Rating
Service Rating:
Service Rating
Service:
got off to a bad start poor quality product
Product:
first tree poor but replaced with better specimen
Review Submitted: 13/04/2016 - 17:21:24
Product Rating:
Product Rating
Service Rating:
Service Rating
Service:
delivery on time, well packaged and tree thriving.
Product:
I have ordered more products on the strength of my experience with thhis order
Review Submitted: 12/04/2016 - 08:27:15
Product Rating:
Product Rating
Service Rating:
Service Rating
Service:
Delivery was within a reasonable time and packaging was good.
Product:
Just a little twig with 6 buds when it arrived, but I planted it as instructed and they are beginning to produce leaves and looking healthy. Fingers crossed.
Review Submitted: 11/04/2016 - 06:07:15
Product Rating:
Product Rating
Service Rating:
Service Rating
Service:
Easy ordering, great product and very quick delivery in excellent packaging.
Product:
Still early days but lots of branches and good soil, so with the weather turning warmer and wetter I'm hopeful that this will become a lovely fruit-bearing plant on my patio.
Review Submitted: 06/04/2016 - 11:39:38
Product Rating:
Product Rating
Service Rating:
Service Rating
Service:
Very good
Product:
Arrived very quick
Review Submitted: 03/04/2016 - 08:54:34
Product Rating:
Product Rating
Service Rating:
Service Rating
Service:
Rapid delivery and excellent packaging
Product:
Well presented sturdy little tree
Review Submitted: 03/04/2016 - 06:38:51
Product Rating:
Product Rating
Service Rating:
Service Rating
Service:
very good nice and quick
Product:
very pleased looking forward to some nice plums
Review Submitted: 03/04/2016 - 13:50:05
Product Rating:
Product Rating
Service Rating:
Service Rating
Service:
Dwarf tree arrived promptly and with good packaging. No problem with the order.
Product:
Dwarf tree was well grafted and in a good-sized pot, however the person that pruned the branches did not know how to do a proper job - none of the branches were correctly pruned to a bud, so all had die-back requiring immediate attention.
Review Submitted: 03/04/2016 - 11:09:35
Product Rating:
Product Rating
Service Rating:
Service Rating
Service:
First time I've used the company, prompted by the Radio Times offer. Delivery was very quick and the plant arrived in good condition accompanied by useful planting and care notes.
Product:
Early days but it looks healthy and should grow into the expected size etc.
Review Submitted: 03/04/2016 - 08:19:15
Show Less        Show More
Product Rating:
Product Rating
Service Rating:
Service Rating
delivered in good time arrived in a protected condition
Review Submitted: 31/03/2016 - 13:44:01
Product Rating:
Product Rating
Service Rating:
Service Rating
Service:
I think you do a great job and your service is very good
Product:
I am very pleased with my little plum tree it has signs of life already thank you for giving people with little gardens the chance to have a fruit tree
Review Submitted: 30/03/2016 - 09:56:27
Product Rating:
Product Rating
Service Rating:
Service Rating
Service:
quick response an good value
Product:
Arrived quickly and seems in good condition
Review Submitted: 30/03/2016 - 06:04:52
Product Rating:
Product Rating
Service Rating:
Service Rating
Service:
The service recieved was good and the query delt with efficiently see below
Product:
The item ordered was poor quality but after complain a replacement has been sent but not yet recieved
Review Submitted: 30/03/2016 - 15:23:01
Product Rating:
Product Rating
Service Rating:
Service Rating
Customer service was very good. Delivery costs very expensive and let you down very badly when other places can deliver free anywhere in UK. As a result I won't be ordering anything else from you!
YouGarden Comments
I am afraid that to deliver to certain outlying areas such as yours, we have to pass on a surcharge which is charged to us by our courier.

The alternative would be to charge all customers more, which would not be fair.

Will
Head of Customer Service
Review Submitted: 27/03/2016 - 20:30:19
Product Rating:
Product Rating
Service Rating:
Service Rating
Tree arrived safely in good time. Now to wait for results!!!!
Review Submitted: 22/03/2016 - 08:09:56
Product Rating:
Product Rating
Service Rating:
Service Rating
Service:
On the whole your service is very good
Product:
Product well packed but the contents were so much smaller than expected from your brochure description, however it will grow given time. I am not a lover of Ideal World employees they should be kept away from plants, leave descriptions to your own employees, the begonias I bought have yet to be planted, which should be soon now the cold winds have abated,
Review Submitted: 22/03/2016 - 10:07:11
Product Rating:
Rating Not Provided
Service Rating:
Service Rating
Service:
This was my first experience of You Garden and on this occasion I was very favourably impressed
Product:
This was bought as a gift and all I can say for the time being is that the first impression of the recipient was good,
Review Submitted: 17/03/2016 - 09:50:34
Product Rating:
Product Rating
Service Rating:
Service Rating
Service:
Very prompt and efficient service.
Product:
Healthy little tree.
Review Submitted: 16/03/2016 - 19:07:16
Product Rating:
Product Rating
Service Rating:
Service Rating
Service:
well packed and safely delivered
Product:
It looks healthy but I will wait and see.
Review Submitted: 15/03/2016 - 18:14:02
Show Less        Show More
Product Rating:
Product Rating
Service Rating:
Service Rating
Service:
A well packed product and delivered on time.
Product:
10/10
Review Submitted: 07/03/2016 - 17:19:27
Product Rating:
Product Rating
Service Rating:
Service Rating
Service:
Arrived on time
Product:
I won't know until it grows.
Review Submitted: 07/03/2016 - 08:39:12
Product Rating:
Product Rating
Service Rating:
Service Rating
Very good delivery Quick
Review Submitted: 07/03/2016 - 07:47:24
Product Rating:
Product Rating
Service Rating:
Service Rating
Service:
Easy website and ordering also good information regarding delivery. It was a shame that delivery came over two days, would have preferred just single delivery.
Product:
Arrived okay, neat little tree.obviously can only note condition on arrival
Review Submitted: 04/03/2016 - 22:16:39
Product Rating:
Rating Not Provided
Service Rating:
Service Rating
Service:
It was well packed and arrived to the time promised.
Product:
It's difficult to judge but appears to be show promise. However, the proof of the pudding will be in the eating!
.
Review Submitted: 01/03/2016 - 14:08:04
Product Rating:
Product Rating
Service Rating:
Service Rating
Service:
quick easy and a no problem experience
Product:
Arrived well packed and the tree looks good
Review Submitted: 01/03/2016 - 08:37:03
Product Rating:
Product Rating
Service Rating:
Service Rating
Service:
Excellent service
Product:
Very god condition. Arrived promptly.
Review Submitted: 26/02/2016 - 11:28:34
Product Rating:
Product Rating
Service Rating:
Service Rating
very good ,but PLEASE don't keep emailing me or I will stop using your company!
THANK YOU
Review Submitted: 26/02/2016 - 17:20:41
Product Rating:
Rating Not Provided
Service Rating:
Service Rating
Service:
Delivery was very quick and the item was well packaged.
Product:
Well see if it grows and produces anything edible!
Review Submitted: 25/02/2016 - 15:52:39
Product Rating:
Product Rating
Service Rating:
Service Rating
Quick service,goods arrived in perfect condition,well packed.
Product:
The tree is in good order and shooting well .I can't wait for it to fruit.
Review Submitted: 25/02/2016 - 08:06:43
Show Less        Show More
Product Rating:
Product Rating
Service Rating:
Service Rating
Service:
so far - the plant arrived in good condition but only the spring will prove if it is alive!
Product:
As above
Review Submitted: 23/02/2016 - 15:14:59
Product Rating:
Rating Not Provided
Service Rating:
Service Rating
Service:
Excellent service and delivery
Product:
Bare potted tree arrived in good condition, no sign of life yet, happy to report at a later date
Review Submitted: 23/02/2016 - 07:58:48
Product Rating:
Product Rating
Service Rating:
Service Rating
Service:
A quick response to a Radio Times advert
Product:
Little tree above the graft is slanting backwards. Hope it's OK.
Review Submitted: 22/02/2016 - 18:43:10
Product Rating:
Product Rating
Service Rating:
Service Rating
Service:
Goods arrived as ordered and in good order
Product:
Good - no plums yet but guess I have to wait until the summer!
Review Submitted: 17/02/2016 - 12:54:27
Product Rating:
Product Rating
Service Rating:
Service Rating
Service:
Good service. There was a problem with the credit card, not you garden fault or mine but I had to put the credit card details in again. I was a bit worried I had paid twice because when I placed the order on line you garden emailed me a receipt so I thought I had already paid. Surely a receipt is evidence of money received.
Product:
The product looks OK but we have only had it a couple of weeks. Plenty of buds. There was one very small broken twig. We will see how it grows.
Review Submitted: 14/02/2016 - 12:39:37
Product Rating:
Product Rating
Service Rating:
Service Rating
Service:
great stuff - fast delivery
Product:
Just what I was looking for
Review Submitted: 14/02/2016 - 13:06:50
Product Rating:
Product Rating
Service Rating:
Service Rating
Service:
Swift delivery
Product:
Plant looks healthy, will have to wait until the summer to see how it turns out.
Review Submitted: 14/02/2016 - 18:06:18
Product Rating:
Rating Not Provided
Service Rating:
Service Rating
Service:
I found the service to be exactly as it was described and there was no problems, before, during and at the end upon the receipt of the product.
Product:
it is rather early to give a considered report on the product at this stage, however the tree looks very good, it arrived in good shape, well packed and obviously in good soil adequately moistened to enable it to survive the journey. I look forward to watching it's progress.
YouGarden Comments
Thank you again for your order and for such a detailed, positive review!

Hopefully we'll hear from you again soon...

Will
Head of Customer Service
Review Submitted: 11/02/2016 - 22:18:55
Product Rating:
Product Rating
Service Rating:
Service Rating
Service:
The tree arrived quickly.
Product:
THe little tree arrived in good condition.
Review Submitted: 11/02/2016 - 09:09:55
Product Rating:
Product Rating
Service Rating:
Service Rating
Service:
Very quick and efficient service.
Product:
Little tree arrived in good condition, well-packed and all intact.
Review Submitted: 10/02/2016 - 16:36:49
Show Less        Show More
Product Rating:
Rating Not Provided
Service Rating:
Service Rating
Excellent delivery service
Review Submitted: 10/02/2016 - 08:16:16
Product Rating:
Product Rating
Service Rating:
Service Rating
Service:
You garden was very helpful and the delivery was very promp over the moon with the frendly advice and service thank you Gail
Product:
Very impressed with how you parcelled my patio little vic tree in the cardboard box it was very securely in place the little tree looks very healthy thank you Gail
Review Submitted: 09/02/2016 - 20:59:22
Product Rating:
Product Rating
Service Rating:
Service Rating
Service:
Very prompt and good service!
Product:
Mother-In-Law (90yrs) Loved !!
Review Submitted: 08/02/2016 - 12:08:38
Product Rating:
Product Rating
Service Rating:
Service Rating
Service:
Easy to order and fast delivery
Product:
Well packaged, looks healthy
Review Submitted: 08/02/2016 - 08:40:24
Product Rating:
Product Rating
Service Rating:
Service Rating
Service:
Service was quick and good. We were given full information about delivery .
Product:
Packaging was undamaged so plum tree arrived in good condition.
Review Submitted: 08/02/2016 - 08:09:00
Product Rating:
Product Rating
Service Rating:
Service Rating
Service:
Fast delivery - well packed
Product:
Just in bud but it looks very healthy and green
Review Submitted: 08/02/2016 - 12:32:33
Product Rating:
Product Rating
Service Rating:
Service Rating
Service:
Very quick delivery
Product:
Looks good the summer time will tell!
Review Submitted: 08/02/2016 - 20:39:32
Product Rating:
Product Rating
Service Rating:
Service Rating
Service:
delivery and packaging excellent
Product:
"little vic" tree appears excellent and we await it's summer performance!
Review Submitted: 05/02/2016 - 15:52:06
Product Rating:
Product Rating
Service Rating:
Service Rating
Service:
One poor specimen this time otherwise it would have been good.
Product:
Hope it looks better before too long.
Review Submitted: 04/02/2016 - 15:28:51
Product Rating:
Rating Not Provided
Service Rating:
Service Rating
Service:
The call handler was polite and efficient. The goods arrived within two days and were securely packaged.
Product:
I can't really respond to this until I see how the plant performs
Review Submitted: 03/02/2016 - 11:30:15
Show Less        Show More
Product Rating:
Product Rating
Service Rating:
Service Rating
Service:
Delivery was excellent.
Product:
The plum trees look nice healthy plants, and I look forward to see them bloom and fruit.
Review Submitted: 03/02/2016 - 10:00:37
Product Rating:
Product Rating
Service Rating:
Service Rating
Service:
Very swift delivery via good carrier
Product:
Plant looks good.Was beautifully packed.For fruit-wait and see.
Review Submitted: 01/02/2016 - 16:19:30
Product Rating:
Product Rating
Service Rating:
Service Rating
Service:
Good for ordering- came within set period of time- well packaged.
Product:
Have planted- early days yet if going to grow or not.
Review Submitted: 01/02/2016 - 11:32:22
Product Rating:
Product Rating
Service Rating:
Service Rating
Service:
No comment
Product:
A bit small
Review Submitted: 01/02/2016 - 09:50:16
Product Rating:
Product Rating
Service Rating:
Service Rating
Service:
Very well packed and arrived promptly
Product:
Such a healthy little tree. I'm expecting great things!
Review Submitted: 01/02/2016 - 11:26:16
Product Rating:
Product Rating
Service Rating:
Service Rating
Service:
Rapid service and exactly what I ordered.
Product:
They seem fine, although it is not yet the season to see how they grow.
Review Submitted: 30/01/2016 - 11:18:04
Product Rating:
Product Rating
Service Rating:
Service Rating
Received the plant , as described, in good condition.
Review Submitted: 30/01/2016 - 21:01:18
Product Rating:
Product Rating
Service Rating:
Service Rating
Service:
delivered safely on time and well packed.
Product:
Got to wait for it to grow a bit but looks fine and healthy.
Review Submitted: 28/01/2016 - 10:38:16
Product Rating:
Product Rating
Service Rating:
Service Rating
Service:
Process easy to complete and notification quickly received. Delivery prompt.
Product:
Looks good but time will tell before I can be certain
Review Submitted: 28/01/2016 - 07:27:18
Product Rating:
Product Rating
Service Rating:
Service Rating
Service:
Speed of delivery Excellent
Product:
Arrived in very good condition
Review Submitted: 28/01/2016 - 08:12:23
Show Less        Show More
Product Rating:
Product Rating
Service Rating:
Service Rating
Service:
Responded well to the issues that I raised.
Product:
I had a problem about the size of the trees. I placed my order in response to a Radio Times advert, which stated a height range of 0.8m to 1.0 m. The trees were, in fact, no taller than 0.73m. The issue seems to be with the Radio Times and not with the nursery. The trees have now been planted and I was particularly pleased with the root systems.
Review Submitted: 27/01/2016 - 10:30:22
Product Rating:
Product Rating
Service Rating:
Service Rating
Service:
Our tree arrived quickly and well packaged.
Product:
The tree was healthy and ready to plant out.
Review Submitted: 12/01/2016 - 07:11:59
Product Rating:
Product Rating
Service Rating:
Service Rating
Service:
very good
Product:
Christmas present, arrived in time, looks good but not planted out yet
Review Submitted: 13/12/2015 - 21:17:04
Also Bought
We Recommend
Patio Cherry 'Little Stella'
Patio Cherry 'Little Stella' - Rating
  From 27 Reviews
Only £29.99
More Info »
Buy
YG Discount Club Annual Membership
YG Discount Club Annual Membership - Rating
  From 826 Reviews
Only £10.00
More Info »
Buy
Sweet Cherry 'Regina' 1.2m Tall in a 5L Pot
Sweet Cherry 'Regina' 1.2m Tall in a 5L Pot - Rating
  From 27 Reviews
Only £14.99
More Info »
Buy
'Braeburn' Apple Tree
'Braeburn' Apple Tree - Rating
  From 55 Reviews
Only £7.49
More Info »
Buy
Premium Professional Compost 80L
Premium Professional Compost 80L - Rating
  From 103 Reviews
From £7.99
More Info »
Buy
'Victoria' Plum Tree
'Victoria' Plum Tree - Rating
  From 101 Reviews
Only £14.99
More Info »
Buy
'Conference' Pear Tree
'Conference' Pear Tree - Rating
  From 11 Reviews
From £7.49
More Info »
Buy
Organic Potato Fertiliser
Organic Potato Fertiliser - Rating
  From 21 Reviews
Only £4.99
More Info »
Buy
4 Heavy Duty Pots
4 Heavy Duty Pots - Rating
  From 24 Reviews
Only £19.99
More Info »
Buy
Strawberry 'Sweet Colossus'
Strawberry 'Sweet Colossus' - Rating
  From 51 Reviews
Only £12.99
More Info »
Buy
15 inch Easy Fill Hanging Baskets
15 inch Easy Fill Hanging Baskets - Rating
  From 96 Reviews
Only £9.99
More Info »
Buy
Heavy Duty 30 Litre Pots - pack of 3
Heavy Duty 30 Litre Pots - pack of 3
 - Rating
  From 13 Reviews
Only £14.99
More Info »
Buy
'Stella' Cherry Tree
'Stella' Cherry Tree - Rating
  From 303 Reviews
From £14.99
More Info »
Buy
Blueberry Collection
Blueberry Collection - Rating
  From 24 Reviews
Only £12.99
More Info »
Buy
Mini Orchard Fruit Tree Collection
Mini Orchard Fruit Tree Collection - Rating
  From 23 Reviews
From £29.97
More Info »
Buy
Strawberry 'Cambridge Favourite'
Strawberry 'Cambridge Favourite'  - Rating
  From 12 Reviews
From £6.49
More Info »
Buy
Pair of Grapevines - 'Supaga' and 'Zilga'
Pair of Grapevines - 'Supaga' and 'Zilga' - Rating
  From 21 Reviews
Only £19.98
More Info »
Buy
Orange & Lemon Collection with Feed
Orange & Lemon Collection with Feed - Rating
  From 81 Reviews
Only £39.97
More Info »
Buy
Complete Starter Patio Potato Growing Kit
Complete Starter Patio Potato Growing Kit - Rating
  From 12 Reviews
Only £19.99
More Info »
Buy
Red-Leaved Patio Peach 'Crimson Bonfire' Tree
Red-Leaved Patio Peach 'Crimson Bonfire' Tree - Rating
  From 25 Reviews
From £19.99
More Info »
Buy
Peach 'Crimson Bonfire'
Peach 'Crimson Bonfire' - Rating
  From 26 Reviews
Only £19.99
More Info »
Buy
Stargazer Lilies
Stargazer Lilies - Rating
  From 40 Reviews
Only £14.99
More Info »
Buy
Patio Standard Roses Collection
Patio Standard Roses Collection - Rating
  From 152 Reviews
Only £39.99
More Info »
Buy
Pair of Large 13' Silver Pinecone Planters
Pair of Large 13' Silver Pinecone Planters - Rating
  From 8 Reviews
Only £9.99
More Info »
Buy
Complete Spring Flowering Bulb Collection
Complete Spring Flowering Bulb Collection - Rating
  From 263 Reviews
Only £9.99
More Info »
Buy
Sweet Pea Super Scent
Sweet Pea Super Scent - Rating
  From 47 Reviews
Only £9.99
More Info »
Buy
Patio Apricot 'Aprigold'
Patio Apricot 'Aprigold' - Rating
  From 14 Reviews
Only £24.99
More Info »
Buy
Patio Raspberry 'Ruby Beauty'
Patio Raspberry 'Ruby Beauty' - Rating
  From 15 Reviews
Only £14.99
More Info »
Buy
Blooming Fast Fish Blood & Bone 1.5Kg tub
Blooming Fast Fish Blood & Bone 1.5Kg tub
 - Rating
  From 43 Reviews
Only £6.99
More Info »
Buy
Blooming Fast Fish Blood & Bone 1.5Kg tub
Blooming Fast Fish Blood & Bone 1.5Kg tub
 - Rating
  From 43 Reviews
Only £6.99
More Info »
Buy
2 rolls of Quick Wrap Plant tape 7.5M
2 rolls of Quick Wrap Plant tape 7.5M - Rating
  From 16 Reviews
Only £7.99
More Info »
Buy
4 Heavy Duty Pots
4 Heavy Duty Pots - Rating
  From 24 Reviews
Only £19.99
More Info »
Buy
Close Video
Advanced Mail Order
Verifone
Back To Top
Patio Plum 'Little Vic'
Patio Plum 'Little Vic'
4L Potted Tree
Item: 300125
Only £29.99