Phoenix canariensis - Canary Island Date Palms
Phoenix canariensis - Canary Island Date Palms
ADDITIONAL VIDEOS

Phoenix canariensis - Canary Island Date Palms

A stunning patio 'centrepiece'.
Perfect In Pots
Plant In Sunshine
Winter Hardy
Pair Of Potted 80-100cm tall - Item: 680006
RRP £24.99
Deal Price £14.99
Save: £10.00 - 40%
Club Price: £13.49 - Save: £1.50   Join Today!
Currently Unavailable
Pair 1.2-1.4M tall - Item: (680089)
RRP £39.99
Deal Price £19.99
Save: £20.00 - 50%
Club Price: £17.99 - Save: £2.00   Join Today!
Usually despatched in 2-3 days.
Description
Star Rating
What Is Supplied
Plant Info

Add a pair of these tropical beauties to your patio or garden to create a real holiday feel for years to come!

Their unique architectural shape and spectacular fanning foliage adds instant dramatic impact to your garden. Despite their tropical origins, these superbly exotic plants thrive in the UK and are winter hardy to - 6! The distinctive, lush green foliage fans out to create wonderful shadows on your patio all year round, making these palms a stunning centrepiece for any garden or patio. They love a sunny position and are perfect for patio pots!

Please note: While your palm tree will be tolerant of dry conditions when fully established, in very hot, dry weather it will need to be watered every day along with the rest of your plants.

 

I have just received a pair of Phoenix Palms from you. They are stunning, at least as big as advertised and exceptional value for money. My first time - but I'll be back for more.

SC, June 2015

+ + = Excellent + = Good - = Poor - - = Bad
Score Customer Comments
++ no complaints excellent deal and service . when needed will come to you first
++ Service rating : As usual, absolutely fantastic service & meticulously packaged, 12th order of the season & will continuously purchase, because of the value for money along with the great customer service, win, win situation.
Product : Good quality & healthy date palms
-- Service rating : After a long conversation & bad customer service; as most of my order was picked wrongly by the nursery & squashed into a very small box leaving the plants crushed & broken. I was told that I hadn't understood what I had ordered & that I was basically wrong. I then had an email where they did refund due to the damage caused by the packing so overall they have tried to put it right & will try again with them.
Product : they were not what I ordered, I ordered Fan Palms & again they were crushed by the packers. This is due to the supplier's bad packing & wrong item sent
++ Always friendly and helpful service
++ Service rating : quick service
Product : Good specimens arrived in good condition
+ Service rating : I had to contact the Company as one of the palms was broken in transit but it was replaced after I sent them several photo's
Product : Good palms but cheaper in other places unfortunately
++ Service rating : Good communication throughout, plants packaged well.
Product : Great specimens
++ Service rating : very good value looks great on patio
Product : same as above will use you garden in future
++ very good pleased with my plants
++ Service rating : Purchase arrived punctually, well packaged and in excellent condition.
Product : Appreciated the additional information included with the purchase. The Palms were in good condition.
+ Service rating : Easy transaction good communication
Product : plants arrived healthy and seem to be fine
++ Great product and great service
+ Service rating : Delivery swift, but not as described
Product : Disappointed as they are not like picture, which is the Palm I have been wanting, those I got I can get anywhere. Plus they were not 5 litre pots but smaller.
+ Service rating : All plants arrived in good condition in spite of damage to the packaging and the package being with Yodel over the weekend.
Product : As for the oleanders
++ Service rating : Very fast. Well packaged. No problems
Product : Brilliant. Absolutely love them.
++ everything was fine apart from packages were open when they arrived and the free bulbs were missing and never got my free seeds when i joined up to there club
YouGarden Comments
I am sorry to hear that you didn't get the bulbs. We have resent them to you.

With regard to the seeds, these have been replaced by £20 of free vouchers for Club members. This is explained in the Welcome letter we sent you.

Will
Head of Customer Service
++ Great company, great product and great customer service!
++ Service rating : Good prompt service.
Product : Plants well packed arriving in excellent condition .
-- Service rating : Delivery was in time and you have followed up with a questionnaire
Product : I was very disappointed with these plants so can only hope they improve - I didnt send them back because I did not need the hastle
YouGarden Comments
Thanks again for your order and feedback. I am sorry to hear that you are disappointed. Can you let us know why? This is very surprising, as the current stock is the best we've ever had!

Will
Head of Customer Service
++ Service rating : i cannot really comment at the moment as I have not had thee chance to really find out
Product : I am very happy with them they are lovely specimens
++ Service rating : great company
Product : great pair of date palms
++ Service rating : Have ordered before from this company and will do again.Excellent service.
Product : Well packed and good healthy plants.
++ Service rating : Good reliable delivery with well packaged plants for protection before planting a few days later. Will certainly buy more from you now that we have seen how you deliver.
Product : They were bigger than we expected which was a pleasant surprise. The pots were split which was a pity as we could have used them.
What Is Supplied They will be supplied as a pair of mature potted plants, ready to plant outside from end April. For heights, refer to each product option.
Planting & Blooming Calendar
  • March
  • April
  • May
  • June
  • July
  • August

Best Time To Plant

When Your Plant Will Bloom

Fully Grown Plant dimensions (approx)
Plant Dimensions
200cm
120cm
Top Tips
  • Despite looking like desert palms, water them really well in Spring & Summer - do not let dry out
  • In colder spots, bring in for Winter, or tie fronds up together in a bindle to protect centres
Also Bought
We Recommend
prev next
Advanced Mail Order
Verifone
Back To Top